Keywords:

Reageer

Vacatures

30 november 1999

Chrysler Viper GT-kampioen Het prestigieuze GT-kampioenschap werd dit jaar volledig gedomineerd door de Chrysler Viper GTS-R. Maar liefst negen van de in totaal tien races werden gedomineerd door de Amerikaanse sportwagen.

Tien zware races op de meest vooraanstaande circuits van de wereld, met concurrentie van professionele teams van Porsche, BMW en Ferrari: Chrysler stond begin dit jaar voor een uitdaging van formaat. Hoogtepunt van het seizoen zou ongetwijfeld de 24 Uursrace op het circuit van Le Mans worden: een slijtageslag waar alleen de sterkste bolides en rijders overeind blijven. Nadat de Viper GTS-R de eerste overwinningen van het seizoen binnenhaalde, werd duidelijk dat het Chrysler Viper Team ORECA net als in 1998 een serieuze kanshebber voor de titel is. Maar de rijders Belloc, Wendlinger en Beretta kregen niets cadeau en dat leverde spectaculaire autosport op.

Doorslaggevend waren de 24 Uren van Le Mans. Op het legendarische circuit van Le Mans, waar de hoogste eer voor een constructeur op het spel staat, zorgde Chrysler met een dubbele overwinning in de GT2-klasse voor een onvergetelijke herhaling van het succes van het jaar ervoor. En ook de rest van het kampioenschap was een zegetocht voor de Viper-coureurs, die onlangs in stijl werd afgesloten met een volledige Viper top drie op het circuit van Zhuhai, China. Eindresultaat van het seizoen 99: negen van de tien races staan op naam van Chrysler Viper Team ORECA, zowel de rijders- als de constructeurstitel werden veilig gesteld. In Amerika, waar een soortgelijk kampioenschap wordt verreden, sleepte de Viper GTS-R eveneens beide titels in de wacht. Ook volgend jaar zal met de Chrysler Viper worden deelgenomen aan het FIA GT-kampioenschap.

Zoekwoorden:

Deel: ' Prestigieus GT-kampioenschap gedomineerd door Chrysler '