Rabobank Nederland

19 februari 1999 Laatste wijziging om 19:40

Prijs aandelen Detron tussen 13 en 15 euroRabo Securities, 19/2/1999

Rabo Securities, lead manager van de beursintroductie van Detron Group NV, maakt bekend dat de inschrijving op 4.532.840 aandelen Detron maandag 22 februari 1999 van start gaat. De verwachte introductieprijs van het aandeel zal liggen tussen 13 en 15 euro. De inschrijving volgens het bookbuilding-systeem staat open voor particuliere en institutionele beleggers en sluit naar verwachting op 2 maart 1999, 15:00 uur. Particuliere beleggers kunnen uitsluitend bestens inschrijven. De definitieve prijs van de aandelen zal na sluiting van de inschrijving worden vastgesteld. De eerste dag van notering zal naar verwachting 3 maart 1999 zijn. Betaling en levering van de aandelen vindt 3 handelsdagen na de eerste notering plaats.

De transactie
De plaatsing omvat een emissie van 2.117.641 gewone aandelen die worden uitgegeven door Detron Group NV. Daarnaast zullen 2.415.199 gewone aandelen worden herplaatst door de bestaande aandeelhouders, te weten NeSBIC Investment Fund CV, Dinvest Holding I BV en Infratronics Netwerk Consultancy BV. Oprichter en grootaandeelhouder van Detron, George Banken, herplaatst circa 10% van zijn belang in de onderneming. Tevens heeft Rabo Securities, als vertegenwoordiger van het syndicaat, van de verkopende aandeelhouders een optie verkregen op 679.926 additionele aandelen (greenshoe-optie). Deze optie kan worden uitgeoefend tot 30 dagen na de betalingsdatum. Voor de aandelen Detron Group NV is notering aangevraagd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs. Het syndicaat dat Detron Group NV bij haar beursgang begeleidt bestaat naast Rabo Securities uit Kempen & Co.

Redenen beursgang
Detron wil naar de beurs voor het aantrekken van nieuw kapitaal ter financiering van toekomstige groei. Detron is reeds enkele jaren actief met overnames en verwacht ook in de toekomst - naast autonome groei - te kunnen groeien middels acquisities. Daarnaast draagt een beursgang bij aan de naambekendheid, hetgeen belangrijk is bij de werving van gekwalificeerd personeel.

Profiel Detron
Detron Group is opgericht in 1991 en is uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke Telecom Services bedrijf van Nederland. Daarnaast is Detron actief op de markt voor industriële dienstverlening. Detron is opgedeeld in twee divisies, te weten Telecom Services en Industrial Services. De divisie Telecom Services richt zich op het ontwerpen, bouwen, testen en onderhouden van (tele)communicatienetwerken. Telecom Services levert diensten aan telecom operators, leveranciers van tele- en datacommunicatie en eindgebruikers van telecommunicatie. Telecom Services is verantwoordelijk voor circa 70% van de omzet van Detron Group. Per ultimo 1998 waren circa 1.600 medewerkers in dienst van deze divisie. De divisie Industrial Services richt zich op het aanbieden van industriële, technische diensten aan middelgrote en grote ondernemingen en overheidsinstellingen. Industrial Services is verantwoordelijk voor 30% van de omzet van Detron Group. Per ultimo 1998 waren ruim 400 medewerkers in dienst van deze divisie. Detron Group is actief in Nederland, Duitsland, België en China (HongKong). In 1998 boekte Detron een nettowinst van NLG 10,8 miljoen (1997: NLG 3,6 miljoen) op een omzet van NLG 263 miljoen (1997: NLG 114,5 miljoen). Kijk voor meer informatie op deze site onder financiëe producten en diensten, beleggen

Deel: ' Prijs aandelen Detron tussen 13 en 15 euro '