Ingezonden persbericht

Prijsvergelijkingssite Vergelijk.be neemt Arbalet over

Strategische overname om marktpositie te verbeteren

Brussel/Utrecht - 11 december 2003

Vergelijk.be heeft haar concurrent Arbalet overgenomen. Met de overname verstevigt Vergelijk.be haar positie op de Belgische markt. De activiteiten van Arbalet met de bij haar aangesloten e-winkels, worden voortgezet op Vergelijk.be.

Arbalet is in juni 2000 live gegaan als een start-up vanuit incubator E-merge. Het doel was om zoekende consumenten behulpzaam te zijn bij het vinden van consumentengoederen. De bezoeker kreeg de gezochte informatie zo uitgebreid mogelijk te zien (verkoopprijs, betaalwijze en bezorgkosten) en kon direct online bestellen.

Vergelijk.be is eind 2002 online gegaan. De Belgische site is een volledig zelfstandige dochter van het Nederlandse Vergelijk.nl. Op Vergelijk.be zijn alle bekende Belgische, Luxemburgse en Nederlandse e-winkels vertegenwoordigd. De site biedt een gemakkelijke manier om diverse producten en diensten te vergelijken op prijs, portikosten en levertijd. Onder meer boeken, cd's, huishoudelijke apparatuur, vluchttarieven en software. De consument kan de voor hem of haar beste leverancier selecteren en daarna product of dienst online bestellen, boeken en betalen via de leverancier die het aanbiedt. Vergelijk.be verkoopt zelf geen producten.

Arbalet is zeker succesvol maar zocht een partner omdat het voor haar geen core-business meer is om de service voort te zetten. 'We hebben aan de stijgende bezoekersaantallen gemerkt dat er zeker gebruik wordt gemaakt van onze site', aldus Arbalet directeur Patrice De Cafmeyer. 'We zijn dan ook heel blij dat Vergelijk.be onze werkzaamheden voortzet. Deze krachtenbundeling komt de prijsbewuste bezoeker alleen maar ten goede'.

Ben Kerkhof, een van de oprichters van Vergelijk.nl: 'We zijn nu een jaar actief op de Belgische markt en hebben met deze overname een enorme groeistap gemaakt. Daarbij zijn we druk bezig om nieuwe categorieën en winkels toe te voegen. Op dit moment is onze service alleen nog in het Nederlands, maar een language switch naar het Frans staat zeker op de wensenlijst'.

Nieuwe vormgeving

Vandaag heeft Vergelijk.be tevens haar geheel vernieuwde website gelanceerd. De navigatie is overzichtelijker geworden door een horizontale menubalk met daarbinnen 5 hoofdcategorieën. Daarbij is er een zesde categorie 'Populair' waarom de meest gezochte productgroepen staan. Met de vernieuwde zoekfunctie kan dwars door de site gezocht worden, in plaats van alleen binnen een bepaalde productgroep zoals het op de oude site werkte.

Over Vergelijk.nl

Het in Utrecht (Nederland) gevestigde bedrijf is in 2000 opgericht door drie vrienden. Het heeft zich inmiddels ontwikkeld tot één van de grootste vergelijkingssites van Nederland.

Vergelijk.nl is een onafhankelijk bedrijf dat wordt gefinancierd door de eigenaren zelf. Zij streeft ernaar zo neutraal mogelijk producten, prijzen en aanbieders te vergelijken. Wel worden alleen producten gepresenteerd van leveranciers waarmee een overeenkomst bestaat. Vergelijk.nl ontvangt gemiddeld 25.000 unieke bezoekers per dag.

Vergelijk.nl biedt haar service ook aan in Engeland en Finland.

www.vergelijk.be
www.vergelijk.nl