Prijzen van Rover 75 bekend

(10 Maart 1999)

PERSBERICHT:

Rover Group Nederland heeft de prijzen bekend gemaakt van de nieuwe Rover 75. Het nieuwe topmodel wordt leverbaar vanaf f 61.990, =. Dit betreft de 1.8 liter viercilinder versie die standaard onder meer voorzien is van ABS, vier airbags, elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels, elektrisch bedienbare ramen voor en een lederen stuurwiel. De Rover 75 met de nieuw ontwikkelde common rail dieselmotor is leverbaar vanaf f 68.990,-.

De Rover 75 wordt naast de standaarduitvoering geleverd in twee uitrustingsvarianten. Bij de Club uitvoering ligt de nadruk vooral op comfort met extra's als volledig automatische airconditioning, elektrisch bedienbare ramen rondom, speciale interieurbekleding en lichtmetalen velgen. Het topmodel; de Sterling, ademt vooral luxe uit met standaard onder meer lederen bekleding, elektrisch verwarmde en verstelbare stoelen en verchroomde buitenspiegels. Naast deze uitrustingsvarianten is een uitgebreid scala aan opties leverbaar zoals tractiecontrole, twee verschillende navigatiesystemen, een automatische en elektronisch geregelde vijfversnellingsbak, cruisecontrol en diverse audiosystemen.

Titel
De Rover 75 heeft inmiddels haar eerste titel in de wacht gesleept. Tijdens een in London georganiseerde bijeenkomst werd het topmodel door het Engelse magazine What Car? uitgeroepen tot Car of the Year 1999. De jury roemde vooral het exterieurontwerp, de kwaliteit en de rij-eigenschappen van de Rover 75.

Prijzen
De prijzen van de verschillende motorvarianten in combinatie met de uitrustingsniveau's, zien er als volgt uit:
1.8 liter - Fl. 61.990,-
1.8 liter Club - Fl. 66.490,-
2.0 liter V6 - Fl. 69.490,-
2.0 liter V6 Club - Fl. 73.990,-
2.5 liter Sterling (aut.) - Fl. 88.990,-
2.0 CDT - Fl. 68.990,-
2.0 CTD Club - Fl. 73.490,-

Ook de leasetarieven zijn inmiddels bekend en starten bij een bedrag van f 1.338, = (excl. BTWI brandstof) per maand op basis van 20.000 km/48 maanden.

Zoekwoorden:

Deel: ' Prijzen Rover 75 bekend '