Primax’ Visioneer sluit deals met Xerox en Primax

Primax neemt hardwaredivisie van Visioneer over

Amsterdam, 22 december 1998 - Primax Electronics Ltd koopt de rechten van de complete hardwaredivisie van Visioneer. Daarmee is een bedrag van zeven miljoen US-dollar gemoeid. Verwacht wordt dat de deal per 1 januari 1999 rond is. De nieuwe Primax-divisie, die onder de naam Visioneer gaat opereren, zal zowel scanners als andere hardware imaging-producten ontwikkelen en verkopen. Dankzij deze transactie kan Primax haar positie als scannerfabrikant wereldwijd aanzienlijk versterken.

Tegelijkertijd sluit Visioneer een deal met ScanSoft Inc., een dochteronderneming van Xerox Corporations. Het bedrijf neemt een aandeel van 55 procent in deze onderneming. Visioneer wil met beide deals afnemers garanderen dat zij ook in de toekomst innovatieve en gebruiksvriendelijke producten kan blijven leveren voor een schappelijke prijs.

IJzersterke combinatie

Verder heeft Primax een meerjarenovereenkomst gesloten met Visioneer om de bekroonde PaperPort-software te bundelen met de hardware imaging-productlijn. Primax produceert al vanaf begin dit jaar Visioneer-scanners. Het bedrijf zet op drie gebieden de Research- en Development-activiteiten van Visioneer voort: beeldkwaliteit, hardwaredesign en de integratie van images in softwareapplicaties met behulp van PaperPort-software. De krachtige financiële positie van Primax, de geavanceerde productiefaciliteiten en het wereldwijde retailnetwerk, vormen in combinatie met Visioneers sterke product portfolio, brand image en medewerkers, een ijzersterke combinatie.

De huidige werknemers van de afdelingen hardwaremarketing, -sales,
-logistiek en -kwaliteitscontrole van Visioneer treden allen in dienst van de Primax-divisie. De divisie neemt haar intrek in het kantoor van Primax in Fremont (Californië, VS). President wordt J. Larry Smart, vice-president marketing & sales Murray L. Dennis.

Visioneer

Visioneer, gevestigd in Fremont (Californië, VS) ontwikkelt en distribueert imaging-producten die voorzien in een gebruiksvriendelijke manier om afbeeldingen en documenten te scannen en te verwerken in populaire applicaties. Op het hoofdkantoor van Visioneer in Fremont werken 95 mensen. Het bedrijf heeft strategische OEM- en licentiepartnerrelaties met meerdere vooraanstaande technologieleveranciers, zoals Xerox, Brother, AGFA en UMAX. De PaperPort-producten zijn beschikbaar via retailers, computerwinkelketens, online services and postorderbedrijven.

Internet: www.visioneer.com

PRIMAX

Primax Electronics Ltd. is het moederbedrijf van PRIMAX International B.V, het Europese hoofdkantoor in Nederland. PRIMAX International B.V. produceert en distribueert een breed assortiment aan computerrandapparatuur. Het huidige palet van producten bestaat uit scanners, muizen, luidsprekers, game controllers en software. De scannerlijn van PRIMAX is gebaseerd op geavanceerde maar eenvoudig te gebruiken technologieën. De Europese PRIMAX R&D-afdeling werkt, in samenwerking met R&D van het moederbedrijf in Taiwan, voortdurend aan scanners waarvan de gebruiksvriendelijkheid uitsteekt boven het gemiddelde. Vanuit PRIMAX International B.V. en de dochterondernemingen in Duitsland, Engeland en Frankrijk worden PRIMAX-producten in heel Europa en delen van het Midden-Oosten en Afrika verkocht aan zowel de retailmarkt als de distributeurs. Wereldwijd werken er meer dan 4.700 mensen bij PRIMAX.

Internet: www.primax.nl

Meer informatie

PRIMAX-producten worden in Nederland verkocht door onder meer Dynabyte, Vobis en Computer Company. In België door Vobis, Maxima, Excell, Photohall, Computer Company en Microman en de betere dealer.

Voor informatie kan de lezer zich wenden tot PRIMAX International B.V., tel: (+31) 30 - 240 99 50 of info@primax.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE

Deel: ' Primax neemt hardwaredivisie van Visioneer over '