Rijksvoorlichtingsdienst

Het Koninklijk Huis

27/11/99 Prins Claus bij onthulling borstbeeld van Hub van Doorne te Deurne

Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Claus der Nederlanden is voornemens op zaterdag 27 november in het gemeentehuis van Deurne de onthulling bij te wonen van het borstbeeld van Dr. Hub van Doorne (1900 - 1979), grondlegger van het DAF concern.

Op 1 januari 2000 is het 100 jaar geleden dat Hub van Doorne werd geboren. Samen met zijn broer Wim was hij grensverleggend voor de Nederlandse automobielindustrie. Hij staat bekend om zijn veelzijdigheid als vindingrijk constructeur, uitvinder en groot ondernemer met een opmerkelijk maatschappelijk gevoel. De DAF 600 met de Variomatic automatische versnellingsbak uit 1960, beter bekend als DAFfodil, was een van zijn bekendste autotypen.

De Stichting Herdenking Dr. Hub van Doorne organiseert het komend jaar een aantal activiteiten ter herinnering aan Dr. Hub van Doorne. Met de onthulling van het borstbeeld tijdens de feestelijke bijeenkomst op 27 november wordt hiermee een begin gemaakt.

Zoekwoorden:

Deel: ' Prins Claus bij onthulling borstbeeld Hub van Doorne '