Ingezonden persbericht

---

Prinses Máxima bezoekt het vernieuwde Korzo theater in dansstad Den Haag. Persbericht 14 januari 2011

Den Haag - Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden bezoekt op dinsdag 1 februari om 17.00 uur het huis van Korzo, dat grondig is verbouwd. Ze wordt rondgeleid en ontmoet o.a. de architecten van bureau 3TO, de directie van Korzo en de choreografen die op dat moment aan het repeteren zijn voor de feestelijke opening van 4 februari 2011, waaronder Ann Van den Broek, Jií Kylián en Kenzo Kusuda. Het bezoek wordt afgesloten met een presentatie van de voorstelling Blue Journey van David Middendorp. Het nieuwe Korzo theater Het conglomeraat aan gebouwen, dat gezamenlijk het Korzo theater was, moest een nieuwe samenhang krijgen. Eén die moest staan voor het hart en de visie van Korzo; het werken aan talentontwikkeling in de kunsten en het resultaat daarvan tonen voor een breed publiek in één gebouw. En hiermee is het huis van één van de spannendste podia van Den Haag en het grootste productiehuis voor de dans in Nederland bijna voltooid. In het weekend van 4 t/m 6 februari 2011 wordt het vernieuwde theater geopend met een speciaal openingsprogramma in het CaDance festival. Al lange tijd speelde de wens en noodzaak om het gebouw beter in te richten op de ontvangst van bezoekers en artiesten en op de vele dansproducties die in eigen huis gemaakt worden. Het nieuwe theater biedt dan ook zicht op grotere en sfeervolle publieksruimten, een dieper speelvlak in de grote zaal, meer ramen en ventilatiemogelijkheden en een beter bereikbaar achterterrein voor het laden en lossen van decors. De grootste ingreep is gedaan op de plek waar de Kerkstudio stond. Hier staat nu een compleet nieuw gebouw met drie dansstudio's die ruimte bieden aan de repetities voor de eigen dansproducties en voor verhuur. De studio's bieden tevens onderdak aan de lessen van o.a. Crosstown DH. Naast de grote zaal zijn er nog twee presentatieplekken; een grote studio en Club Korzo. Naast Korzo zijn Holland Dance en Crosstown DH terug verhuisd naar de Prinsestraat. Openingsprogramma Korzo en CaDance festival Het CaDance festival opent op 4 februari 2011 de deuren van Korzo met een speciaal openingsprogramma. In dit programma maakt u kennis met alle hoeken en gaten van het nieuwe huis en wordt u langs werk van uiteenlopende danskunstenaars geleid, zoals Jií Kylián, Alida Dors, David Middendorp en Kenzo Kusuda. Daarnaast is één van de meest succesvolle choreografen van dit moment Ann Van den Broek gevraagd om het festival te openen met de première van de voorstelling Q61. De verbouwing van Korzo is uitgevoerd in opdracht van de gemeente Den Haag en wordt financieel mogelijk gemaakt door de Gemeente Den Haag, AEGON, het VSB fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en Fonds 1818. Uitvoering Bouwbedrijf Horsman & Co Ontwerp 3TO Architecten

Deel: ' Prinses Máxima bezoekt het vernieuwde Korzo theater in Den Haag '