PRISMA start met call center consultancy in Nederland

Met ingang van januari 1999 is ‘PRISMA Unternehmensberatung fur Telefonkommunikation GmbH’ in Nederland gestart met een vestiging: ‘PRISMA Consulting for Customer Interaction Centers BV’.

PRISMA is een Europees organisatie advies en training bureau voor de call center branche. In Duits-land is PRISMA marktleider. De 80 PRISMA consultants en trainers zijn actief in zes Europese landen. Deze landen werden tot voor kort vanuit het hoofdkantoor in Duitsland bedient. De Nederlandse dochter is de eerste buitenlandse vestiging en bevindt zich in Hoofddorp.

PRISMA Consulting BV wordt geleid geleid door Paul van Ladesteijn en Ed Merk, voorheen werkzaam als business consultants bij KPN Telecom.

In de visie van PRISMA verandert het call center steeds meer in een Customer Interaction Center. Het call center krijgt steeds meer een strategische plaats in de organisatie. Van telefonische klant-ingang verandert het naar een front office, leidend in de aansturing van andere bedrijfprocessen. Klanten benaderen het call center niet alleen per telefoon, maar ook per fax, e-mail, internet of video zuil en verwachten daarbij steeds dezelfde hoge kwaliteit service. Het call center transformeert naar een multimedia customer interaction center. Bij toenemende concurrentie en steeds sneller product cycli is klantbehoud van doorslaggevende betekenis voor het welslagen van een organisatie. Het customer interaction center is een belangrijk middel om dit te bereiken.

In Nederland start PRISMA met consultancy diensten. PRISMA richt zich in het bijzonder op optimali-satie van organisatie en bedrijfsprocessen van bestaande call centers; het organisatie- en procesont-werp van nieuw op te zetten call centers.

Meer informatie over PRISMA is te vinden op de website van PRISMA: http//www.prisma-gmbh.de/index_e.html

Organisatie: PRISMA Consulting BV

adres: Postbus 321