- PERSBERICHT -

Rotterdam, 7 januari 2000

Problemen tussen ENECO en Superweb opgelost

ENECO LEVERT SUPERWEB CAPACITEIT VOOR ZEKER 65.000 ABONNEES

De problemen rond de levering van interconnectie-capaciteit door ENECO Call Services aan de Rotterdamse Internet Service Provider Superweb zijn opgelost. ENECO Call Services levert sinds dinsdag 4 januari de contractueel overeengekomen interconnectie-capaciteit voor 0800-verkeer. Deskundigen hebben de afgelopen dagen dag en nacht gewerkt om het probleem zorgvuldig op te lossen. "De testrapporten geven aan, dat ENECO Call Services middels de uitbreiding over een interconnectie-capaciteit beschikt die Superweb maximale toegang tot haar eigen infrastructuur garandeert", aldus Harald Kolmer, directeur ENECO KabelTV & Telecom BV.

In het kader van deze kwestie veroordeelde de President van de rechtbank in Rotterdam ENECO Call Services 23 december 1999 tot het leveren van de overeengekomen capaciteit. ENECO is en was echter van mening, dat zij niet in staat was om aan Superweb te leveren. ENECO is in overleg met KPN om de dienstverlening te verbeteren. De rechter verbond aan de veroordeling een dwangsom van 1 miljoen gulden per dag met een maximum van 50 miljoen gulden, ingaande op 31 december jongstleden. Doordat ENECO Call Services en KPN beide hebben kunnen leveren, is de termijn van deze dwangsom beperkt gebleven.

Volgens ENECO Call Services zijn nu alle contractuele afspraken ingelost die Superweb in staat stellen om aan haar eigen verplichtingen naar abonnees te voldoen. Er is capaciteit geleverd voor minimaal 65.000 abonnees. Een woordvoerder van de Vereniging Superweb Abonnees betwijfelt nog of hiermee de problemen van de Superweb abonnees zijn opgelost. Hij stelt: "Het is afwachten of de abonnees nu krijgen waar zij maandelijks voor betalen. Namelijk vrije toegang tot het Internet."

Over ENECO Call Services
ENECO Call Services levert 0800- en 0900-diensten en doorschakelservices aan de zakelijke markt. ENECO Call Services is een dochter van de ENECO KabelTV & Telecom groep die weer onderdeel is van N.V. ENECO, één van Nederlands grootste energie-, telecom- en kabelbedrijven met circa 3,2 miljard omzet. In een groot deel van Zuid-Holland levert ENECO radio- en TV-signaal aan bijna 600.000 huishoudens. ENECO biedt bedrijven tevens telefonie- en telecommunicatiediensten tegen concurrerende voorwaarden.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (niet voor publicatie):

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Cor de Ruijter van ENECO Telefoon: (010) 457 69 82 of (06) 53 22 35 87

Deel: ' Problemen tussen ENECO en Superweb opgelost '