Ingezonden persbericht

Persbericht

Procter & Gamble kiest voor het enterprise content management systeem van Stellent

Nieuwegein, 27 juni 2002

Procter & Gamble, één van de grootste fabrikanten van consumentenproducten ter wereld, heeft Stellent gekozen als partner voor de implementatie van een nieuw enterprise content management systeem voor het beheren en publiceren van allerlei soorten content binnen de hele organisatie.

Met de software van Stellent bouwt Procter & Gamble een platform, met behulp waarvan alle content in het bedrijf opgeslagen, beheerd en toegankelijk gemaakt kan worden. De Stellent-producten zullen de basis vormen voor een content management systeem, dat bovendien in een groot aantal standaard en maatgesneden e-business toepassingen gebruikt kan worden. De Stellent technologie wordt bijvoorbeeld geïntegreerd in bestaande bedrijfsapplicaties zoals de Plumtree corporate portal. Met het Stellent content management systeem ontstaat een multifunctionele content infrastructuur.

"Procter & Gamble heeft behoefte aan een infrastructuur voor enterprise content management", lichtte Craig Bailey toe. Hij is verantwoordelijk is voor de Intranet toepassingen binnen het bedrijf. "Wij willen meer informatie en meer werkprocessen via het web laten lopen en onze werknemers en externe partners meer mogelijkheden geven om via internet informatie te delen en toegang te krijgen tot applicaties. Overal ter wereld hebben we bedrijfskritische informatie, die eenmalig gepubliceerd en daarna in verschillende documenten en toepassingen gepresenteerd en hergebruikt moet kunnen worden. Een schaalbaar, flexibel en gebruiksvriendelijk enterprise content management systeem, dat in al die wensen kon voorzien, was een absolute noodzaak."

"Uit een vergelijking van softwareleveranciers bleek, dat Stellent het enige bedrijf was dat ook echt in staat is om onze visie, die uitgaat van een multifunctionele content management architectuur gebaseerd op open standaards, te realiseren," vult Lisa Rogers, sectie manager enterprise content management van Procter & Gamble aan. "We hebben de functionaliteit en architectuur van de beschikbare softwaresystemen grondig geëvalueerd. Vooral dankzij de technologie van Stellent, die beschikt over LDAP-integratie en die het mogelijk maakt om met open standaards te werken en content naar een grote hoeveelheid applicaties en formaten te distribueren, was de keuze voor Stellent snel gemaakt. We waren bovendien erg onder de indruk van het deskundigheid van het team en beschouwen Stellent daarom als een strategische partner voor de lange termijn."

Deel: ' Procter & Gamble kiest voor enterprise content management systeem va.. '