Product Safety Recall: Garmin® BlueChart g2 en g2 Vision v2009

CAYMAN ISLANDS--(BUSINESS WIRE)-- 20090604 --
Garmin Ltd. (NASDAQ:GRMN), wereldwijd marktleider op het gebied van satellietnavigatie, heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf een vrijwillige product safety recall uitvoert van de 2009 versie van hun scheepvaartkartografie-datakaart die bekend staat onder de naam BlueChart® g2 en g2 Vision. De datakaarten waarom het gaat zijn verkocht tussen 8 april 2009 en 3 juni 2009.

In bepaalde wateren geeft de kaart onnauwkeurige indicaties van de diepte van het water. Dat leidt tot een risico dat boten aan de grond lopen, wat kan leiden tot schade aan de boot en/of persoonlijk letsel.

Terwijl Garmin alleen meldingen heeft ontvangen van datakaarten die onnauwkeurige diepte-indicaties gaven in de wateren voor de Zweedse en Deense kust, heeft Garmin er voor alle zekerheid vrijwillig voor gekozen om wereldwijd alle 2009 versie terug te roepen van de BlueChart g2 en g2 Vision kaarten. Garmin heeft de desbetreffende instanties op de hoogte gebracht van dit probleem en werkt nauw met hen samen. Deze recall heeft geen invloed op andere producten.

De producten waarom het gaat, zijn de 2009 versie van de BlueChart g2 in Garmin’s Eigen kaartformaat, BlueChart g2 in microSD/SD kaartformaat en BlueChart g2 Vision in microSD/SD kaartformaat. Klanten wordt aangeraden om deze datakaarten niet voor navigatie te gebruiken.

De klanten die deze recall betreft krijgen een gratis vervangende BlueChart of BlueChart g2 Vision v2008.5. Garmin is van plan om als de 2009 versie is gecorrigeerd deze gratis ter beschikking te stellen aan deze klanten. Ga voor meer informatie over de recall en om te bepalen of dit uw kaarten betreft en u in aanmerking komt voor gratis vervanging naar www.garmin.com/bluechartrecall.

Over Garmin

Garmin Ltd., wereldwijd marktleider op het gebied van satellietnavigatie, en haar dochterbedrijven houden zich sinds 1989 bezig met het ontwerpen, fabriceren, op de markt brengen en verkopen van navigatie-, communicatie- en informatie-apparatuur en –toepassingen. De meeste apparatuur wordt aangestuurd door GPS-technologie. Garmin’s producten zijn bestemd voor automobiel-, mobiele, draadloze, buitenrecreatie-, scheepvaart-, luchtvaart- en OEM-toepassingen. Garmin Ltd. Is gevestigd op de Kaaimaneilanden en haar belangrijkste dochterbedrijven zijn gevestigd in de Verenigde Staten, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. Bezoek voor meer informatie de virtueel perskamer van Garmin op www.garmin.com/pressroom of neem contact op met de afdeling Media Relations op +1 913-397-8200. Garmin en BlueChart g2 zijn geregistreerde handelsmerken van Garmin Ltd. of haar dochterbedrijven.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Garmin International Inc.