WIJNINFO.NL NIEUWS

Gezocht: goede proevers!!!

Het tijdschrift Proefschrift organiseert dit jaar voor de 11e keer het "Proefschrift Wijnconcours".

Onder het motto: "U weet nog steeds niet wat lekker is? Maak er geen millenniumprobleem van!!", zet Proefschrift alle smaken (meer dan 100 wijnen!!) op een rij tijdens de Grote Finaleproeverij op 10 oktober a.s. in de Olofskapel van het het Golden Tulip Barbizon Palace Hotel te Amsterdam.

Anders dan veel andere internationale wijnconcoursen is het jaarlijkse "Proefschrift Wijnconcours" geen prijzenfestival waarbij zoveel mogelijk gouden, zilveren en bronzen medailles worden uitgereikt. Dit soort wedstrijden zijn er veelal op gericht om vooral de producenten en handel een plezier te doen en lijkt het belang van de consument ondergeschikt. Bij het "Proefschrift Wijnconcours" staat de wijnconsument juist centraal en wordt een deskundig en vooral objectief beeld gegeven van hetgeen er op dit moment aan goede en betaalbare wijnen op de markt verkrijgbaar is.

Tientallen importeurs uit de Benelux zenden voor elke editie van dit concours hun mooiste wijnen in, verdeeld over vier prijscategoriën tot een maximale verkoopsprijs van Fl. 30,- . Een onafhankelijke jury beoordeelt de ingezonden wijnen en kiest uit de ruim 100 finalisten in elke categorie een winnaar en uiteindelijk "de Wijn van het Jaar".

Dit jaar zal een groot deel van de selectie plaatsvinden tijdens het evenement. "Tilburg Wijnstad/Tilburg Culinair" dat van 24 tot en met 26 september a.s. zal worden gehouden. Voor vrijdag 24 en zaterdag 25 september a.s. zoekt Proefschrift ervaren proevers die in een team van 7 personen wijnen zullen selecteren voor de grote finaleproeverij op 10 oktober a.s. Zowel kundige amateursproevers als vertegenwoordigers van pers en handel worden uitgenodigd om zitting te nemen in de selectieteams.

Denkt u een positieve bijdrage te kunnen leveren aan één van de selectieteams, neem dan z.s.m. contact op met: Proefschrift, Oude Schans 11, 1011 KR AMSTERDAM, tel. 020-6251298,

fax: 020-6245028 of per email: winestone@wxs.nl

Alle deelnemers aan de selectierondes krijgen, als blijk van waardering vier toegangskaarten (t.w.v. Fl 140,-) voor de Grote Finaleproeverij op 10 oktober).

Jan G. Th. Van Lissum
Fred A. Nijhuis
voorzitter Proefschrift
vice-voorzitter

n.b. gezien de grote belangstelling en de hoge eisen die gesteld worden aan het niveau van de proevers, verzoeken wij alleen ervaren proevers te reageren.

Deel: ' "Proefschrift Wijnconcours" in Amsterdam '