GOUDVISHAL
Postbus 251, 6800AG,Arnhem
e-mail: goudvish@xs4all.nl

zaterdag 12 februari
Hardcore festival met o.a. CONGRESS(B), DISRESPECT(D), SHORTAGE(D) and LEGEND (nl).
Entree: f 12,50
zaal open: 19:00

persbericht:
er zit een scherpe metalen rand aan de doos hardcore die we vanavond open trekken; DISRESPECT uit Berlijn is het best te beschrijven als een kruising tussen Stigmata en Hatebreed. DISRESPECT speelde met bands al Sick of it al, Visions of Disorder, Morning Again en Agnostic Front.de band die in '94 het levenslicht zag heeft na twee demos een mini CD waarvan alltwee de persingen in no time uitverkocht waren eind '98 een full length CD uit gebracht die overal goede reviews kreeg.SHORTAGE komt ook uit Berlijn en wel uit de bij krakers en punks wereld beroemde wijk Kreuzberg. Deze mannen deelden het podium reeds met een hele berg bekende namen waaronder: Snapcase, Culture, Earth Crisis, Liar en Facedown.de nieuwe CD heet 'The fine line between love and hate' en is een echte knaller. SHORTAGE is momentell op tour door heel europa en zal naast nederland ook belgie, oostenrijk, frankrijk en italie aandoen. Het Belgische CONGRESS is geen onbekende in de GOUDVISHAL. Hun vette metal-core die een beetje doet denken aan de eveneens belgische band Liar, bereikte een (voorlopig) hoogte punt met hun 'angry at the sun' CD. CONGRESS is min of meer de uitvinder van de metal-edge stroming die vooral erg sterk is in de belgische H8000 scene die bekend staat om de hardtste en gemeenste muziek. Zo hard en gemeen als de muziek is, zo liefdevol en openminded is de boodschap die CONGRESS brengt.

CONGRESS HOMEPAGE: https://www.goodliferecordings.com

Zaterdag 12 februari
Dance: BOOGIE NIGHTS
DJs: PETERK & DEMIAN.
Entree: f 5,- (na 0.30 f 7,50)
Open: 23.30

Aansluitend op het Hardcore Festival is er nog een BOOGIE NIGHTS met DJ's PETER K & DEMIAN. Zij zullen zorgen dat de voetjes van de vloer gaan door funky beats en hippe hiphop te combineren tot een zeer verleidelijke dansmix! BOOGIE NIGHTS is een van de leukste dansparties van Arnhem en een van de weinige plekken waar je in een ongedwongen sfeer uit kan gaan!

vrijdag 18 februari
Le Maxx
Concert: SCHOOLBUS, PRECIES, HKA VIDEO JOURNAAL, DJ PETER K Relaxx, performance & dance
Entree: met studenten pas: f 5,- en zonder pas: f 7,50 Open: 21.00u

Persbericht:
Er was ooit een disco heet met een refrein dat ging als: 'gimme a ho if you got yo' funky busfair!'
Dat nummer is zeer van toepassing op het programma van vanavond; we beginnen met het video journaal van de hoge school voor de kunsten. Onder de naam Precies geeft dit journaal eens in de 2 maanden een beeld van de ontwikkelingen op die school en de projecten die er uitgevoerd worden. Ook de band SCHOOLBUS heeft banden met de kunstacademie, alle leden van de band studeren aan het conservatorium. DJ PETER K. sluit de avond funky af.

Zaterdag 19 februari
Metal festival met: SINISTER, CIRITH GORGOR (+ suport) Entree: f 15,- voorverkoop bij waaghals en dollhouse. start 03/02 Open: 20.00

Persbericht:
Het genre death metal was in 1989 op een hoogte punt en ergens halverwege de jaren 90 zakte het een beetje uit de populariteit ten faveure van voornamelijk black metal. Maar er zijn altijd bands die van geen ophouden weten en gewoon doorgaan met de muziek die ze zelf zo gaaf vinden: death metal! SINISTER is zo'n band; opgericht in 1989, een platen contract sinds 1992 bij Nuclear blast en wereldwijd succes maakten van SINISTER een top act. Halverwege de jaren 90 zakte het een beetje in maar SINISTER ging gewoon door en zie hier: betere tijden breken weer aan! Death metal kan weer op veel interresse rekenen binnen de brede metal kringen en SINISTER loopt niet alleen voorop; ze hebben ook bewezen een blijvertje te zijn. Een stuk jonger (als band) is CIRITH GORGOR, een black metal band die sinds 1993 haar zeer agressieve muziek in het gezicht van de luisteraar spuwt. Na een aantal demos die allemaal in no time uitverkochten was het franse label Osmose productions klaar om een platendeal af te sluiten met de band. Het resultaat is de in mei '99 uitgebrachte CD 'Onwards To The Spectral Defile' die overal erg goed ontvangen werd.

Vrijdag 25 februari
SUPREME INTELLIGENCE PRESENTS ARTCORE VS DARKCORE
DJs: ENDYMION, NOSFERATU, LYRIX & EVIL ACTIVITIES
Entree: f 15,- (voorverkoop en aan de deur.)
reserveringen kunnen gedaan worden op tel nr. 078 6168714 of via e-mail : info@gangsta.nl
open: 21.00u

zaterdag 26 februari
FORMS JUNGLE DRUM & BASS EVENTS:
DJs: SHAKE & BREAK SOUNDSYSTEM, DJ TYSON
Entree: f 10,- (na 0.00u 12,50)
Open: 22.00u

Persbericht:
Shake & Break Soundsystem bestaat sinds eind 1998. De twee oprichters van dit soundsystem zijn DJ C-Code (a.k.a. MC One) & DJ Ren. Zij vonden in 1998 dat het tijd werd om een Soundsytem op te richtten waar veel mensen hun creativiteit in konden stoppen. Zij waren daarvoor allebei al 2 jaar solo bezig. Ondertussen bestaat Shake & Break soundsystem uit de volgende leden: DJ C-Code, DJ Ren, MC One, Scratcher Hysteric , VJ Team Flipmode en Grafisch Vormgeefster Annelies Vermeer. Deze groep is begonnen met als uitgangspunt; Drum & Bass promoten in Nederland door middel van diverse (gast)optredens in het land. Zoals onder andere: 013, Tilburg op de Beats & Beyond parties zo'n 6 tot 8 keer per jaar, Paradiso, Amsterdam bij de Vip-Club, de Boulevard in Den Bosch en in de Jaarbeurshallen in Utrecht bij de Basic groove Mixchampionships. In The Zoo Sittard zijn ze ook regelmatig terugkerende gasten en in Willem II in Den Bosch.zijn zij resident deejays; dat betekent dus dat zij een vaste avond hebben. Mc One heeft solo al diverse events gehost, Onder andere bij de volgende dj's; DJ Kemistry (r.i.p.) & Storm, Decoder, Technical Itch en Dom & Roland, A-sides, DJ Ed Rush & Optical (samen met MC Dart), DJ Esther, DJ Tyson, DJ Nubian, B.L.I.M. & Danmass Soundsystem. In het jaar 2000 zal waarschijnlijk begonnen worden met Shake & Break Records. Ook zal over een aantal weken de internetsite on-line zijn.

vrijdag 3 Maart.
Le Maxx performance: EDDC PERFORMANCE: BARBIE BYTES BACK Choreography by Felix Marchant & Clare Dowling.
Performed by Aspen, Ødegard, Lucia, Glass, Maya & Culbertson. Music by Mieze.
Relaxx, performance & dance
DJs: TOM & MIEZE
Entree: met studenten pas: f 5,- en zonder pas: f 7,50 Open: 21.00u

Persbericht:
'They half believed themselves in wonderland…
come as you are… ' met deze woorden trachten de jonge choreografen en dansers van het EDDC (European dance development centre) in Arnhem de nieuwste productie van Felix Marchant en Clare Dowling te omschrijven. Er is vier weken aan dit project gewerkt door studenten uit 5 verschillende Europese landen en een Amerikaanse student. De dynamische dans performance wordt live door een DJ van muziek voorzien.

zaterdag 04 maart
BOOGIE NIGHTS; A Black Music Cocktail of Funk, Hip Hop & Disco DJs: DEMIAN & DANNY THE FUNCK
entree 5,00 na 0:30 7,50
open 23:30

persbericht:
DEMIAN & DANNY THE FUNCK zullen zorgen dat de voetjes van de vloer gaan door funky beats en hippe hiphop te combineren tot een zeer verleidelijke dansmix! BOOGIE NIGHTS is een van de leukste dansparties van Arnhem en een van de weinige plekken waar je in een ongedwongen sfeer uit kan gaan!

vrijdag 10 maart
RUFFNECK PRESENTSDRUM 'N BASS WIZE
DJs: EDGE HARMONICS, RUFFNECK, DREAZZ, ANCRONIX, DAB, MC DART & MC IVORYMAN.
entree: f 17,50 voorverkoop f 15,-
open: 21:00u

Zaterdag 11 maart
SURESHOT presents: dirtworks spaced out projects. DJ MOON ROCKS (u.s.a. mystic journey men), MC NEBULUS, MC BIZORO, KREWCIAL, PHAT POODLE & DJ ASHAME.
entree 17,50 voorverkoop f 15,- (bij de Waaghals start 14/02) open 21:00 u

vrijdag 17 maart
Le MAXX PIMPPARTY
Relaxx-Performance & Dance