Progress Software persinfo over: Deployment Management

Progress Software annonceert ondersteuning voor Linux

Capelle a/d IJssel, 8 juni 1999 Progress Software maakt bekend dat het bedrijf nieuwe producten zal leveren aan onafhankelijke softwareleveranciers en eindgebruikers, met behulp waarvan deze de meer dan 5000 met Progress-software ontwikkelde bedrijfsapplicaties die inmiddels wereldwijd in gebruik zijn, kunnen overzetten naar het Linux-platform. Geheel in lijn met haar strategie die erop is gericht open oplossingen te leveren en gebruikers te helpen bij het verwezenlijken van ?toekomstvaste? applicaties, geeft Progress hiermee een belangrijke impuls aan de migratie van standaardapplicaties naar Linux.

Volgens International Data Corporation is Linux momenteel het snelst groeiende besturingssysteem. IDC voorspelt dat de afzet van commerciële Linux-versies jaarlijks met 25 procent zal toenemen, terwijl andere client- en serverbesturingssystemen een groei van slechts 10 respectievelijk 12 procent te zien zullen geven. Onafhankelijke softwareleveranciers implementeren jaarlijks voor een bedrag van ruim $1,5 miljard applicaties op basis van Progress Software.

Progress? ondersteuning voor het Linux-platform houdt in dat de kernproducten van Progress - Progress Open AppServer, de applicatieserver voor het gebruik van gedeelde applicatiecomponenten in heterogene omgevingen, en Progress RDBMS, de schaalbare database voor de opslag van SQL- en 4GL-applicatiegegevens - geschikt worden gemaakt voor Linux.

"Alles wijst erop dat Linux klaar is voor het grote werk?, zo stelt bestuursvoorzitter en president Pam Lopker van QAD. "De flexibiliteit en kosteneffectiviteit van dit besturingssysteem zijn zeer aantrekkelijk. QAD werkt dan ook graag met Progress Software aan de migratie van onze ERP- en supply chain-software naar het Linux-platform."

"Doordat de toepassings- en beheertechnologie van Progress Software geschikt wordt gemaakt voor Linux, komen in één klap de producten van ruim 2000 leveranciers van standaard-applicaties beschikbaar voor het Linux-platform", aldus Marlies Thewissen, Product Manager Progress Software Benelux. "De impact daarvan is enorm en zal ertoe leiden dat de acceptatie van Linux als robuust platform voor de meest uiteenlopende bedrijfsapplicaties in een stroomversnelling komt."

Linux
Linux is een gratis, op Unix geïnspireerd besturingssysteem dat is ontworpen door Linus Torvalds met de hulp van ontwikkelaars over de hele werkelijke multitasking, virtueel geheugen, gedeelde bibliotheken, demand loading, adequaat geheugenbeheer, TCP/IP-netwerkfunctionaliteit en andere voorzieningen die kenmerkend zijn voor Unix-systemen. Wereldwijd heeft een groot aantal uiterst ervaren programmeurs en technisch ervaren gebruikers toegang tot Linux met het recht verbeteringen aan te brengen.

Progress Software
Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerkomgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor Internet/Web-extranet- en intranet-applicaties.

De klanten van Progress zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1200 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $1,5 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn René Hermes Mirjam Jonker
Telefoon: 010 235 11 11 Telefoon: 020 487 40 00 Email: rhe@capelle.progress.com Email: mjonker@svdt.nl

Deel: ' Progress Software annonceert ondersteuning voor Linux '