Ingezonden persbericht

PROLOGIS VERHUURT AAN DANZAS SOLUTIONS TWEE GEBOUWEN OP DISTRIPARK

MAASVLAKTE VOOR EDC VAN GROTE PRINTER FABRIKANT

Rotterdam, 27 juli 2001 - ProLogis (NYSE:PLD), een wereldwijde toonaangevende ontwikkelaar, financier en verhuurder van hoogwaardige distributiefaciliteiten verhuurt voor tien jaar zijn twee gebouwen op Distripark Maasvlakte (41.282 m2) aan Danzas Solutions. In de gebouwen zal per 1 augustus a.s. de Europese warehousing ten behoeve van een groot electronica concern worden uitgevoerd door Danzas Solutions Benelux.

Danzas Solutions, een van de grootste logistieke dienstverleners ter wereld met in de Benelux alleen al meer dan veertig vestigingen, huurt de twee gebouwen op het Distripark Maasvlakte die ProLogis daar ontwikkeld heeft. Kees van Ginkel, region director West Nederland van Danzas Solutions: 'Voor onze klant huren wij daar twee aan de interne baan gelegen gebouwen van te zamen effectief 41.282 m2. De interne baan staat in rechtstreekse verbinding met de nabijgelegen Delta-terminals, de grootste overslagfaciliteit in Europa. Het is een grootschalige operatie. Jaarlijks bevoorraden zo'n 10.000 veertig ft.-containers het Europese Distributiecentrum van deze grote printer fabrikant.'

Victor Timmermans, Business Developmentmanager Logistiek bij het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam: 'Voor ons is de vestiging van Danzas, als een van de grootste logistieke dienstverleners ter wereld, weer een bewijs van de grote logistieke voordelen van Distripark Maasvlakte. Bedrijven als Danzas kunnen natuurlijk uit veel verschillende locaties kiezen. Belangrijk was uiteraard dat voor veel rederijen Rotterdam first port of call is, én de kostenvoordelen door gebruik van de interne baan.'

Willem Mes, director operations van Danzas Solutions Benelux/UK: 'Op de Maasvlakte wordt de Europese op- en overslag van onze klant geconcentreerd, tevens vinden hier value added activiteiten als labelen en configuratie plaats die te zamen werk zullen bieden aan 250 mensen. De producten vinden hiervandaan hun weg naar bestemmingen in het Europese vasteland en - over zee - het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. ProLogis en Danzas doen overigens elders al zaken met elkaar. Dat ProLogis ruimte beschikbaar had, speelde natuurlijk ook een belangrijke rol. Het Havenbedrijf zal ons voorts behulpzaam zijn bij de organisatie van het vervoer van het personeel naar de Maasvlakte.'

Bert Angel, First Vice President Global Services van ProLogis: 'Met dit contract is alle beschikbare ruimte van ProLogis op het Distripark in één klap verhuurd. De twee gebouwen staan tegenover elkaar aan de interne baan en zullen onderling, door middel van glasvezel-kabel, worden verbonden.
Dit is onze 19e transactie die we met de Deutsche Post Group hebben gesloten in vijf landen (Polen, Verenigde Staten, Nederland, Japan en Frankrijk). ProLogis heeft wereldwijd een netwerk van distributiecentra ontwikkeld om zo in de ruimtebehoefte van internationale opererende logistieke dienstverleners als Danzas/Deutsche Group, te voorzien'.

ProLogis
ProLogis is een wereldwijde toonaangevende ontwikkelaar, financier en verhuurder van hoogwaardige distributiefaciliteiten met meer dan 1700 distributiecentra in Noord-Amerika en Europa. ProLogis heeft als eerste en enige een wereldwijd netwerk van distributiecentra ontwikkeld om zo in de ruimtebehoefte van (inter)nationaal opererende producenten en logistieke dienstverleners te voorzien.
Hiertoe maakt ProLogis gebruik van zijn ProLogis Operating System? en streeft ernaar de 'Global Distribution Solution' te worden die hoogwaardige distributiefaciliteiten biedt om zijn klanten in staat te stellen hun logistieke groei- en reorganisatieprojecten in de hele wereld te verwezenlijken. Vanaf 31 maart 2001 had ProLogis 18.300.000 m2 distributieruimte in bezit/ontwikkeling in 98 markten.

ProLogis (media contact) Bert Angel 020 ? 655 66 66

bangel@prologis.com www.ProLogis.com