Universiteit Maastricht


_________________________________________________________________

Persbericht 12 januari 1999
_________________________________________________________________

Wetenschappelijke gebeurtenissen aan de UM

Agenda januari 1999

relatiemarketing(programma’s)
relatiesterkte

14 januari, 14.00 uur (nieuwe aula, Minderbroedersberg 4-6)

Promotie drs. J.M.C. Schijns
Het meten en managen van klantorganisatie relaties Promotor: prof.dr. J.D.P. Kasper.
Co-promotor: dr. J.G.A.M. Lemmink.

Het toenemend aantal relatiemarketingprogramma’s vormde de aanleiding tot het proefschrift van Jos Schijns. Daarin vraagt hij zich af hoe de effecten van dergelijke programma’s in termen van klantenbinding gemeten kunnen worden. Hij introduceert en valideert een instrument dat zich richt op het meten van de sterkte van de relatie tussen de klant en de uitgever van het programma, als aanvulling op het koopgedrag van de klant. Koopgedrag en relatiesterkte blijken twee verschillende dimensies binnen dergelijke relaties te zijn. Op die manier wordt een genuanceerder beeld geschetst van de effecten van relatiemarketingprogramma’s en kunnen dergelijke programma’s beter geëvalueerd en inhoud gegeven worden.

Zoekwoorden:

Deel: ' Promotie meten en managen van klantorganisatie relaties '




Lees ook