Provincie Flevoland

PERSBERICHTEN

NUMMER: 99-001
DATUM: 4 januari 1999

Flevoland is er voor gemaakt

De provincie Flevoland start een landelijke promotiecampagne met de slogan "FLEVOLAND IS ERVOOR GEMAAKT". Vanaf 14 januari a.s. zal twee jaar lang elke maand een grote advertentie geplaatst worden in een landelijk ochtendblad.

De campagne, waarvoor een bedrag is uitgetrokken van 2 miljoen gulden, geeft een beeld van de dynamische ontwikkeling van Nederlands jongste provincie. Uit onderzoek blijkt dat burgers en bedrijven geen of een achterhaald beeld van Flevoland hebben. In de campagne staat daarom, met de nodige zelfrelativering, de dynamiek van Flevoland centraal. Afgelopen jaar bijvoorbeeld vestigden zich ruim 12.000 nieuwe mensen en 2.500 bedrijven in Flevoland. Voor het ontwikkelen van de promotiecampagne is het bureau de "Hollandse Communicatie Maatschap" uit Amsterdam in de arm genomen. Zij ontwikkelden een campagne, waarbij elke advertentie een bepaald thema van Flevoland belicht en waarbij de mensen worden uitgenodigd om met eigen ogen te zien wat er allemaal op de bodem van de zee gebeurt. De uitnodiging wordt steeds op een eigenzinnige manier gecommuniceerd met een knipoog naar de vooroordelen over Flevoland. "Laat ze maar neerkijken op Flevoland" of "laat ze maar voor paal staan" als het gaat om de vestiging van nieuwe bedrijven.

Bij het ontwikkelen van de nieuwe campagne bleek ook de behoefte aan een éénduidig merkbeeld, één symbool naar buiten toe. Het antwoord zat al jaren achterop menige auto in Flevoland. Want het kon gewoon niets anders zijn dan de al zo vertrouwde kiekendief. De sierlijke jager, het symbool van natuur en vrijheid, die zich in Flevoland volledig thuisvoelt. Samen met de nieuwe slogan "Flevoland is ervoor gemaakt" zal de kiekendief de komende jaren het unieke karakter van Flevoland onder de aandacht brengen.

Deel: ' Promotiecampagne 'Flevoland is ervoor gemaakt' '