ProSpex vervult ondernemersdroom vestigingsmanager

Vestiging Spanje wordt zelfstandige onderneming, dienstverlening blijft

DEN HAAG, 20130312 -- De Spaanse vestiging van het B2B telemarketingleider ProSpex gaat vanaf maart 2013 zelfstandig verder onder de naam Procall International. De nieuwe eigenaar is de vestigingsmanager van ProSpex Manfred Broy die hiermee de kans krijgt om zijn ondernemersdroom waar te maken.

In de Spaanse vestiging worden vooral de internationale projecten van ProSpex bediend voor Nederlandse klanten van ProSpex zoals Canon, de Nederlandse Spoorwegen, Exact Software, LeasePlan en Raet.

‘En dat blijven ze doen. ProSpex en Procall International gaan nauw samenwerken en aan de dienstverlening voor onze huidige klanten verandert niets. De kwaliteit ervan blijft op minimaal hetzelfde niveau’, vertelt Maxim Spek, commercieel directeur ProSpex. ‘Zelf gaan we ons meer richten op het bedienen van de Noord-Europese markt aangezien we daar veel groeipotentie zien. De situatie in Zuid-Europa is heel  anders en via de samenwerking met Procall International kunnen we onze Zuid-Europese klanten servicen.’

Alleen maar voordelen
Voor de dertig medewerkers, bestaande uit zeven nationaliteiten, verandert er eveneens niets ‘De medewerkers blijven gewoon hun werk doen. Ze hebben alleen een andere werkgever’, aldus Spek.

Formeel is de enige verandering de naam en het eigenaarschap van de Spaanse vestiging. ‘De reden hiervoor is dat we van het management daar te horen kregen dat ze heel graag zelf willen ondernemen. Toen ze daar ons over vertelden, hebben we daar eens goed over nagedacht’, vertelt Maxim Spek.

‘We kwamen tot de conclusie dat het voor zowel de directie van ProSpex als voor het management daar alleen maar voordelen oplevert. We weten hoe gemotiveerd Manfred Broy is, dus we hebben het volste vertrouwen in zijn ondernemerskwaliteiten. Daarom gunnen we hem onze Spaanse vestiging graag en geven we Manfred de kans zijn ondernemersdroom waar te maken.’

Over Prospex
ProSpex is de marktleider in B2B telemarketing van Nederland. Het bedrijf is expert in het genereren van leads en afspraken voor de zakelijke markt. Dankzij hun mix van klantgerichtheid, kennis, creativiteit en eigenwijsheid weet ProSpex al jarenlang opdrachtgevers slim te positioneren.

Sinds de start in 2007 groeide ProSpex naar hondertwintig medewerkers en ontving het bedrijf de FD Gazelle Award en de Ondernemersprijs Haaglanden.

Deel: ' ProSpex vervult ondernemersdroom vestigingsmanager '