Persbericht: ProviderEnquete.nl

Badhoevedorp, 22 maart 2000

-B-E-G-I-N--B-E-R-I-C-H-T-

Betaald internetten (via de telefoonlijn) loont

In het eerste kwartaal van 2000 hebben 1.400 Internetgebruikers meegedaan aan de providerenquete. Op het enqueteformulier kon men aangeven hoe men dacht over de kwaliteit van de Internetverbinding, helpdesk, Usenetservice en de faciliteiten voor het opzetten van een eigen homepage. Belangrijkste conclusie: betaald internetten (via de telefoonlijn) loont. Kijken we naar de providers waar 20 formulieren of meer voor zijn binnengekomen dan zien we in de top 6 alleen de reguliere providers terug; Demon, Plex, Cistron, Xs4all, HCCnet en Planet Internet. In de middenmoot vinden we een mix van gratis providers en kabelbedrijven terug en in de staart van het klassement staan enkel kabelbedrijven en het probleemkind Superweb.

*De rapportcijfers*

(providers met > 20 formulieren)

Tussen 7.5 en 8.5
Demon, Plex, Cistron, Xs4all, HCCnet en Planet Internet
Tussen 6.5 en 7.5
Het Net, ZON, @home, Wish en World Online

Tussen 5.5 en 6.5
Chello/UPC, Wanadoo, Freeler en Sonera

Lager dan 5.5
Kabelfoon, Casema en Superweb

ProviderEnquete.nl

De volledige resultaten van de enquete zijn terug te vinden op de nieuwe site ProviderEnquete.nl, die op 23 maart officieel geopend is. Hier kunnen Internetgebruikers via het online formulier ook meedoen aan de enquete. Tevens kan men klachten of opmerkingen over een provider die zich niet via het formulier laten verwoorden, deponeren in de Stortbak waarvan de inhoud voor een ieder te bekijken is.

Het volledige webadres: https://www.providerenquete.nl

ProviderEnquete.nl is een initiatief van Zwiet Internet Produkties.

===
PEP
===
Om de betrouwbaarheid van de enquete zo hoog mogelijk wordt er gewerkt met een groot aantal vaste deelnemers welke verenigd zijn in het Provider Enquete Panel (PEP)
Iedereen die de online enquete eenmaal heeft ingevuld (en door de 'screening' is gekomen) ontvangt na enige tijd een uitnodiging om lid te worden van PEP. Eens in het kwartaal ontvangen de leden via e-mail een vragenformulier met daarop dezelfde vragen als op de website. De resultaten van de enquete ontvangen de leden in de vorm van de nieuwsbrief "PEP-Talk".
PEP telt momenteel bijna 1.000 leden.

Screening formulieren:
Om misbruik van de enquete zoveel mogelijk uit te sluiten wordt ieder formulier gescreend.
Er wordt o.a. bepaald of het formulier 'geloofwaardig' overkomt en verder worden dubbele of meervoudige stemmen verwijderd.

-E-I-N-D-E--B-E-R-I-C-H-T-

Voor nadere informatie: