Provincie Drenthe

TELEFOON IN PROVINCIEHUIS

Assen, 8 februari 1999
Persberichtnummer 99-025

De provincie Drenthe heeft een 0800-nummer laten aanleggen voor de provinciale statenverkiezingen. In het provinciehuis wordt een verkiezingscentrum ingericht waar burgers op bepaalde tijden naar toe kunnen bellen om persoonlijk te praten met de lijsttrekkers bij de verkiezingen van 3 maart aanstaande. Het gratis verkiezingsnummer is: 0800 - 024 20 20.

Onder het motto 'Bel de lijsttrekker' staan de vier verkiezingslijnen doorgeschakeld op zaterdagmorgen 20 februari van
10.00 tot 12.00 uur en op donderdagmiddag 25 februari van 16.00 tot
18.00 uur. Dan zitten de lijsttrekkers van PvdA, VVD, CDA, D66, GroenLinks, GPV/RPF, OPD en DOP aan de telefoon om vragen van bellers te beantwoorden of om met hen te praten over alle mogelijke onderwerpen die van politiek belang zijn.

Met de 0800-verkiezingslijn wil de provincie de drempel tussen de politiek en de Drentse burgers verlagen. Iedereen die vragen heeft over het beleid van de acht politieke partijen die aan de statenverkiezingen meedoen, moet op een eenvoudige manier het antwoord kunnen krijgen, zo vindt de provincie Drenthe. Het 0800-project maakt dit mogelijk.

De start van de telefoonactie valt samen met het Open Huis dat op zaterdag 20 februari in het provinciehuis aan de Westerbrink in Assen wordt gehouden. Op die dag beginnen in Drenthe ook de verkiezingscampagnes van de provinciale politieke partijen.

Deel: ' Provinciale lijsttrekkers aan telefoon in Drenthe '