Provincie Groningen

Groningen, 28 januari 1999, Persbericht nr. 9a

Uitnodiging aan de pers

Provincie start met nieuw project Oproepauto

Woensdag 27 januari wordt om 10.00 uur op het Provinciehuis van Groningen voor de medewerkers van de provincie de Oproepauto in gebruik genomen. De Oproepauto is een auto die bedrijven zakelijk in kunnen zetten om verantwoord autogebruik te stimuleren en om kosten te besparen op een eigen wagenpark. Het is voor het eerst in het Noorden dat een bedrijf gebruik gaat maken van dit systeem. Gedeputeerde Fennema van Verkeer en Vervoer zal het startsein geven.

Met de Oproepauto kunnen bedrijven verantwoord om gaan met het gebruik van auto's en zorgen voor een kostenbesparing op een eigen wagenpark. Er wordt een auto besteld wanneer een medewerker een auto nodig heeft voor een zakelijk rit. De leverancier van de auto's zorgt ervoor dat de auto wordt gebracht en na afloop van de rit weer wordt opgehaald. Op deze manier hoeven de medewerkers minder met de auto naar het werk te komen. In plaats daarvan kunnen zij met de fiets of het openbaar vervoer naar het werk komen. Tweede voordeel van het systeem is dat er altijd de beschikking is over het gewenste aantal auto's dat nodig is voor zakelijke ritten. Het project is een initiatief van het Vervoer Coördinatiecentrum en wordt uitgevoerd door Lease Plan Nederland.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met: Machteld Schierbeek, Provincie Groningen, tel.: 050 - 3164982 Marcel van Halteren, Vervoer Coordinatiecentrum, tel.: 050 - 3677373

Deel: ' Provincie Groningen start met nieuw project Oproepauto '