Provincie Utrecht

27 september 1999

Samenwerking tussen provincie Utrecht en Asfaltbank Utrecht B.V. is een feit
PROVINCIE BOUWT KRUISPUNTEN N212 OM TOT ROTONDES

Maandag 27 september start de provincie Utrecht met de reconstructie van twee kruispunten op de provinciale weg N212. Het betreft de kruispunten van de N212 met de Bovendijk/Gagelweg en de Mijdrechtse Dwarsweg. Op beide kruispunten wordt een rotonde aangelegd. Eind november moeten beide rotondes klaar zijn.

Hinder voor het verkeer
Om de verkeershinder te beperken worden de rotondes zoveel mogelijk buiten het verkeer aangelegd. Hiervoor wordt bij beide kruispunten een tijdelijke rijbaan aangelegd die het verkeer om de kruising heen leidt. Omdat de tijdelijke rijbaan een breedte heeft voor één rijrichting wordt gewerkt met verkeerslichten. De fietsverbindingen blijven zoveel mogelijk gehandhaafd, al zullen ook de fietsers met enige overlast rekening moeten houden.

Tijdelijke afsluiting kruisende wegen
Voor het werk is het noodzakelijk dat de kruisende wegen tijdelijk worden afgesloten. Het afsluitschema is als volgt: Gageldijk afgesloten van week 40 t/m week 45
Mijdrechtse Dwarsweg-oost afgesloten van week 41 tot en met week 46 Mijdrechtse Dwarsweg-west in de rijrichting naar de N212 toe afgesloten in week 41 t/m 46
Het verkeer wordt met behulp van borden omgeleid.

Voor nadere informatie over de werkzaamheden kunt u tijdens werkdagen contact opnemen met de heer A. van Mensvoort van de provincie, tel. 030 258 36 17.
(Voor informatie: Astrid Schoon, actueel@prvutr.nl 030 - 258 37 13 )

Zoekwoorden:

Deel: ' Provincie Utrecht bouwt kruispunten N212 om tot rotondes '