Provincie Utrecht


Persbericht
7 april 1999

PROVINCIE UTRECHT IN TREK BIJ CALL CENTERS

Telefonische dienstverlening voor bedrijven in speciaal hiervoor opgezette call centers maakt in de provincie Utrecht een markante groei door. Ruim 70 call centers zijn momenteel in de provincie Utrecht gevestigd, wat voor circa 5000 personen werk oplevert. De algemene verwachting is dat deze sector voor de Utrechtse economie nog belangrijker wordt. De komende twee jaar wordt bij driekwart van deze bedrijven een groei verwacht van gemiddeld 37 procent. Bijna de helft van de Utrechtse call centers verwacht om deze reden veel tot zeer veel problemen met het aantrekken van geschikte medewerkers en werft daarom zelf personeel. Over het vestigingsklimaat in de provincie Utrecht zijn de meeste call centers over het algemeen tevreden.

Dat blijkt uit een onderzoek van Stec Beleidsadvies dat in opdracht van de provincie Utrecht is uitgevoerd. Het onderzoek laat zien dat de Utrechtse call centers door veel bedrijven worden ingezet om met een klant in contact te treden. De meeste call centers zijn gevestigd in de gemeenten Utrecht en Amersfoort en werken voor telesales, teleservice en marktonderzoeksbureaus (23), de automatiseringsbranche (13) en verzekeringsbedrijven (8). De betekenis voor de werkgelegenheid van deze bedrijven is relatief groot, vergeleken met provincies als Noord-Brabant. (Voor informatie: Ron van Dopperen, actueel@prvutr.nl030 - 258 39 96)

Terug

Deel: ' Provincie Utrecht in trek bij call centers '




Lees ook