Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

FLORIUS ZORGT VOOR MEER DUIDELIJKHEID EN KEUZEVRIJHEID

Amersfoort, 1 februari 2010 - Vanaf vandaag voert Florius een aantal aanpassingen door gericht op een zo helder en egaal mogelijk speelveld voor zowel de consument als de tussenpersoon. Er gaat één rentetarief* voor alle aflosvormen gelden. Ook de manier waarop de provisie op de hypotheek wordt vastgesteld is vereenvoudigd. Bovendien kan vanaf vandaag gekozen worden voor hypotheken, overlijdensrisico- én schadeverzekeringen met en zonder provisie. Dankzij de wijzigingen speelt Florius in op de verwachtingen van adviseurs en consumenten naar meer duidelijkheid en keuzevrijheid.

Paul van der Meijs, directeur van Florius: 'Door het rentetarief over de verschillende aflosvormen gelijk te trekken, laat de klant zich voor de keuze van de aflosvorm niet meer beïnvloeden door renteverschillen. Hetzelfde principe geldt voor de wijze van beloning; ook daar is het rentetarief gelijk voor hypotheken met en hypotheken zonder provisie, zodat de keuze voor de wijze van beloning niet wordt gedreven door renteverschillen. Door tegelijkertijd de beloningsstructuur te versimpelen, komt Florius tegemoet aan de wens van adviseurs om op begrijpelijke wijze de beloning uit te kunnen leggen aan zijn klanten'.

Om het assortiment verder te vereenvoudigen gaat per vandaag één tarief* voor alle aflosvormen gelden. De wettelijke definitie of een product complex / niet complex is, is bepalend geworden voor de hoogte van de provisie. Omdat complexe producten meer uitleg en nazorg vergen, is de verdienste op deze producten hoger dan bij niet complexe producten. Indien de adviseur hypotheken en verzekeringen provisieloos wil adviseren, dan kan Florius dit vanaf vandaag met haar gehele assortiment ondersteunen. Dit dankzij de introductie van ORV en schadeverzekeringen met en zonder provisie.


* Met uitzondering van de Florius Krediet Hypotheek en bestaande leningen.

Over Florius
Florius speelt een prominente rol op de markt voor hypotheken en financiële producten die via het intermediaire kanaal worden aangeboden. Florius is sinds maart 2007 actief en heeft succesvol een aantal vernieuwende producten op de markt gebracht. Zoals de Florius Verzilver Hypotheek (hypotheekproduct van het jaar 2008) en de Florius Bankspaar Hypotheek. Florius is vorig jaar verkozen tot hypotheekbedrijf van het jaar 2009. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V.. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V. Naast hypotheken biedt Florius ook andere woongerelateerde financiële producten.

Deel: ' Provisieaanpassingen Florius '






Lees ook