PSINet en HP bieden nieuwe oplossing

Groupware op basis van HP OpenMail

Amsterdam, 24 maart 2000 ? PSINet, wereldwijd de grootste Internet Super Carrier, en Hewlett-Packard hebben vandaag een nieuwe groupware-oplossing geïntroduceerd. Het systeem, met de naam Global Enterprise Messaging Service (GEMS), is vanaf eind maart beschikbaar via alle grote Europese vestigingen van PSINet. Later dit jaar zal GEMS ook buiten Europa leverbaar zijn.

GEMS is een oplossing die medewerkers van bedrijven in staat stelt wereldwijd samen te werken en te communiceren. Hiertoe biedt het systeem geavanceerde en geïntegreerde functies voor documentbeheer, e-mail en gegevensuitwisseling via een Intranet of Internet (messaging). De gegevens worden gecentraliseerd opgeslagen en beheerd. Als basistechnologie is gekozen voor OpenMail van HP. Dit is een open systeem voor Linux- en UNIX-omgevingen, dat aansluit op industriestandaarden en dat compatibel is met diverse gangbare e-mail- en office-pakketten. OpenMail is ontwikkeld voor grote en middelgrote bedrijven, maar de samenwerking van HP en PSINet leidt ertoe dat het systeem ook voor kleinere ondernemingen interessant wordt.

De operationele kosten van GEMS zijn laag en PSINet biedt een hoog serviceniveau tegen een vast maandbedrag. Het systeem onderscheidt zich bovendien door een hoge betrouwbaarheid en ondersteunt een groot aantal desktops, waaronder eenvoudige POP3-mailclients en meer complexe programma?s als Outlook. Ook kent GEMS talloze geïntegreerde functies die medewerkers in staat stellen om wereldwijd via het internet of een intranet samen te werken (collaboration). Dergelijke functies zijn onder meer groepsagenda?s, planning, takenlijsten en uitgebreide adresboeken.

PSINet zal voor de advisering en implementatie van OpenMail tevens samenwerken met lokale business partners en met verschillende afdelingen en dochterondernemingen van HP, waaronder Articon-Integralis.

Over HP
Hewlett-Packard Company, vooraanstaand leverancier van computing- en imaging-oplossingen en services voor bedrijven en particulieren, heeft twee doelstellingen: optimale benutting van de mogelijkheden van het Internet en wereldwijde verspreiding van e-services. HP telt wereldwijd 85.400 werknemers. De totale omzet in boekjaar 1999 bedroeg 42,4 miljard dollar. Voor meer informatie: https://www.hp.com.

Over PSINet
PSINet is een wereldwijd opererende Internet-aanbieder die voorziet in een e-commerce-infrastructuur en een volledig pakket retail- en wholesale-Internetservices via dochterondernemingen. De diensten maken gebruik van eigen glasvezel-, satelliet-, Webhosting- en switchingfaciliteiten, waarmee PSINet in ruim 800 stedelijke gebieden in 22 landen op alle continenten

Deel: ' PSINet en HP bieden nieuwe oplossing Groupware '