Persberichten van
Psion Nederland

Psion kondigt samenwerking aan met IBM inzake MQ en DB2

Hoofddorp 15 juli 1999 - Psion Enterprise Computing, de grootste fabrikant van mobiele computerproducten en een onderdeel van Psion PLC, heeft een samenwerking aangekondigd met IBM. De samenwerking beoogt het opnemen en ondersteunen van IBM hard- en software in de nieuwe range zakelijke producten, die vanaf oktober 1999 beschikbaar zijn.

Psion Enterprise Computing zal de eerste fabrikant van mobiele apparatuur zijn, die haar klanten kan voorzien van de nieuwe versie van de MQSeries van IBM, dat wordt ontwikkeld voor embedded apparaten. De MQSeries is s werelds best verkochte messaging softwarepakket. Het maakt het uitwisselen van data op mobiele apparatuur mogelijk met back-office systemen en helpt om transacties tussen een Psion en de server op een veilige en betrouwbare manier mogelijk te maken.

Bovendien zal Psion bij zijn nieuwe generatie producten ook ondersteuning bieden aan de nieuwe IBM DB2 Everywhere databaseapplicatie. Dit maakt het Psion-gebruikers mogelijk om hun mobiele gegevens te synchroniseren met belangrijke zakelijke informatie op de bedrijfsservers. Psion en IBM willen ook samenwerken om de nieuwe netBook de 340 MB grootte microdrive van IBM te laten ondersteunen.

Bedrijven die de pc als primair medium hebben, hebben aanzienlijk geïnvesteerd om deze web-enabled te maken. Bedrijven willen hun toegang uitbreiden tot een nieuwe generatie van intelligente handheld apparaten. Door het aansluiten van IBM hard- en software op onze nieuwe range mobile enterprise computing producten, zorgen wij voor een leveringsmechanisme voor het uitbreiden van het bereik van hun hoofd computerfuncties naar hun mobiele werkers en klanten', vertelt Claes Bergstedt, commercieel directeur van Psion Enterprise Computing.

IBM is een range van embedded hard- en software aan het ontwikkelen voor fabrikanten van apparaten, die het mogelijk maken om zakelijke- en webapplicaties op handheld apparaten te gebruiken', zegt Mark Bregman, algemeen directeur van de Pervasive Computing Division IBM. De kracht van Psion in het leveren van innovatieve, draadloze computers aan de professionele en industriële sectoren en de adoptie van de IBM technologie, betekent dat deze functionaliteit wordt uitgebreid tot op klantniveau.'

De nieuwe range machines van Psion bestaan uit robuuste penbestuurbare mobiele apparaten en netBook, een keyboardgericht product. De range zal onder andere beschikken over een kleurenscherm en het EPOC operatingsysteem van Symbian met 100% Java technologie.

Als de handheld apparaten van morgen succesvolle zakelijke instrumenten worden, dan hebben zij betrouwbare middelen nodig voor toegang en communicatie met verschillende soorten server-based applicaties, die op elk tijdstip en op elke plaats toegang en gebruik mogelijk maken van zakelijke gegevens.

Ondersteuning van de MQSeries messaging software van IBM zorgt voor een directe communicatielink van de Psion productrange met Java en de MQ enabled back-office middelen. Deze maakt het gebruikers mogelijk om toegang te krijgen tot business-critical applicaties, zoals klanten- en transactiedatabases, terwijl zij onderweg zijn. Voor bedrijven met mobiele workforce, zal de nieuwe versie van MQSeries, ontworpen voor embedded apparaten, de nodige infrastructuur bieden voor het maken van remote computing applicaties.

Toekomstige ondersteuning voor DB2 van IBM zal de mogelijkheden van de Psion-machines uitbreiden in de enterprise sector. DB2 Everywhere van IBM is speciaal ontworpen voor mobiele werkers die toegang willen hebben tot zakelijke gegevens en applicaties. Met de kracht van enterprise kunnen mensen bij verzekeringsmaatschappijen, zorginstellingen en in de transportsector handelen op basis van bruikbare informatie op elke locatie en op elk tijdstip. Dit bevordert de productiviteit.

IBM MQSeries is s werelds meest gebruikte message-queuing software, die het gebruikers mogelijk maakt om informatie uit te wisselen naar meer dan 35 platforms. Deze software maakt business integratie mogelijk binnen bedrijven, zodat zij hun kansen op het gebied van e-business maximaal kunnen benutten met behulp van bestaande bronnen voor het verbeteren van speed-to-market en het anticiperen op veranderingen in de IT als de markt verandert.

Voor meer informatie: https://www.software.ibm.com/ts/mqseries/

DB2 Universal Database
DB2 Universal Database is het eerste multimedia, Web-ready relationele database management systeem, dat sterk genoeg is om tegemoet te komen aan de eisen van grote bedrijven en dat flexibel genoeg is om middelgrote en kleine ondernemingen te bedienen. DB2 Universal Database combineert de kracht van business intelligence (data warehousing en data mining) met de kracht van de marktleider en de zekerheid van het aanvoeren van de meest gevraagde oplossingen in de industrie. DB2 Universal Database maakt informatie samen met internettechnologie gemakkelijk, toegankelijk, beschikbaar en betrouwbaar. DB2 Everywhere breidt de kracht van zijn DB2 Universal Database uit naar mobiele werkers met nieuwe handheld apparaten. DB2 Everywhere is een nieuwe uitgave van de DB2 productfamilie.

Voor meer informatie over IBM data management:
.

Psion Enterprise Computing
netBook is het eerste product in de Java range van mobiele apparaten, dat gericht is op bedrijven die zoeken naar computeroplossingen door het hele bedrijf heen. Dit wordt op de voet gevolgd door een penbestuurbare mobiele computer met een half VGA scherm, met een range van data capture en communicatie interfaces, inclusief barcode scanning, RF and GSM interfaces. De range zal verder uitgebreid worden, zodat ook de keuze voor een kwart VGA en een volledige VGA uitvoering kan worden opgenomen.

De producten zullen het gebruiksvriendelijke instant-on' portable computing aanbieden, gecombineerd met de industriestandaard Java voor enterprise applicatie deployment. De halve VGA scherm uitvoering van netBook is gericht op bedrijven, die mobiele oplossingen willen leveren in sectoren, zoals het bank- en verzekeringswezen, de gezondheidszorg, verwerkende industrieën, transport en distributie, service buitendienst en nutsbedrijven. Voorafgaand aan de beschikbaarheid op de markt tegen het einde van het jaar, zal Psion pilotprojecten met zakelijke partners opzetten en zal Psion werken met partners aan het ontwikkelen van oplossingen op maat.

Voor meer informatie: https://www.psion.com/

IBM
De Pervasive Computing afdeling van IBM is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van e-business, die kracht geeft aan de nieuwe groep apparaten, zoals handheld internet toepassingen en screen phones. Een belangrijk deel van de missie van het team is verdere aanpassing van open industriestandaarden voor pervasive computing, om klanten te helpen met gemakkelijke toegang en het reageren op informatie waar en wanneer dan ook.

Voor meer informatie: https://www.ibm.com/pvc

Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion-producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion-producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers en distributeurs.

Deel: ' Psion kondigt samenwerking aan met IBM inzake MQ en DB2 '