PTC introduceert CREO™ CAD-software en biedt een oplossingen voor de nog immer aanwezige knelpunten waar de CAD-markt al decennia lang mee te kampen heeft

BRUSSEL--(BUSINESS WIRE)-- 20101102 --

PTC (NASDAQ:PMTC) introduceert vandaag Creo™ CAD-software en zorgt voor doorbraak in traditionele CAD-toolsmarkt.

Creo™ bestaat uit een reeks schaalbare, volledig compatibele, open en gebruiksvriendelijke productdesign apps. De visie en strategie die ten grondslag liggen aan Creo™, werden in juni van dit jaar voor het eerst als Project Lightning gelanceerd. Naar verwachting zal de introductie op de markt van Creo™ 1.0 halverwege 2011 plaatsvinden.

“Creo™ is specifiek ontworpen om oplossingen te bieden voor de grote problemen die zich nog steeds voordoen in de mechanische CAD-markt. Denk daarbij aan: het tekortschieten aan bruikbaarheid, compatibiliteit, assemblage management en technologische lock-in,” aldus James E. Heppelman, president en CEO van PTC. “Door het beschikbaar stellen van de juiste productdesignapps voor iedere gebruiker kunnen binnen een groot productontwikkelingsteam meer mensen in een vroeger stadium bijdragen aan het ontwerp- en ontwikkelproces. Dit kan zorgen voor een scherpe groei in de innovatiekracht van een bedrijf.”

Hoogtepunten van de geplande apps zijn:

• AnyRole™ Apps
    • De juiste tool, voor de juiste gebruiker op het juiste moment. Het resultaat: maximale ontsluiting van nieuwe ideeën, creativiteit en persoonlijke efficiency.
  • AnyMode™ Modeling
    • De enige echte multi-paradigma design platform voor 2D design, 3D direct of 3D parametrisch. Data zijn volledig toegankelijk en verder te gebruiken in alle modes.
  • AnyData™ Adoption
    • De mogelijkheid om data toe te voegen van welk CAD-systeem dan ook. Hiermee wordt de weg vrij gemaakt voor multi-CAD design efficiency en toegevoegde waarde.
  • AnyBOM™ Assembly
    • De mogelijkheid om informatie over gecompliceerde producten te creëren, valideren en hergebruiken.

Creo™ zal ons in staat stellen de krachten van alle mensen die te maken hebben met het marketen van een product – in verschillende functies op verschillende locaties- en zelfs door de hele supply chain heen – te bundelen. Dat betekent uiteindelijk betere producten en een snellere ‘time to market’.”

Om meer te weten te komen over Creo™, kunt u terecht op de https://creo.ptc.com of https://www.ptc.com/products/creo/intro-to-creo-elements/

About PTC (https://www.ptc.com)

PTC (Nasdaq: PMTC), De Product Development Company®, ontwikkelt, brengt op de markt en ondersteunt softwareoplossingen, en diensten voor productontwikkeling opdat bedrijven beter in staat zijn om productinformatie te creëren en te beheren doorheen de lifecycle.

CONTACT:
PTC Benelux