( BW)(NY-PUTNAM-LOVELL) Putnam Lovell NBF en Financial Insights bundelen hun krachten voor publicatie van maandelijkse analyse van de sector financiële technologie  Zakenredactie  NEW YORK en FRAMINGHAM, Mass.--(BUSINESS WIRE)--16 april 2004--Putnam Lovell NBF Securities Inc., een leidende investeringsbank voor de wereldwijde financiële dienstverleningssector, en Financial Insights, een IDC onderneming die de belangrijkste aanbieder is van onafhankelijk onderzoek, maatwerk in consultancy en gedetailleerde multi-client studies over technologische kwesties en uitdagingen waar de financiële dienstensector mee te maken heeft, kondigen met trots de publicatie aan van FinTech Universe: Insights and Indices (FinTech Universe i2), dat essentiële maandelijkse onderzoeksgegevens bevat over de oplevende sector financiële technologie.  Het FinTech Universe i2, dat gezamenlijk werd geproduceerd door Putnam Lovell NBF en Financial Insights, indentificeert alle belangrijke spelers in de sector en bevat ook gegevens over prestaties en benchmarks, plus nieuws en fusie- en overname-activiteiten over meer dan 150 NV's wereldwijd. Deze openbaar verhandelde bedrijven, onder meer aanbieders van bancaire software, markt- en financiële informatie, technologie en software voor zowel de inkoop- als de verkoopzijde, outsourcing-diensten, verwerking, verzekeringstechnologie, elektronische netwerken en makelaarsdiensten, evenals meer dan 100 internationaal prominente BV's, vormen de focus van dit overzicht van de sector financiële technologie, waarmee Putnam Lovell NBF de markt aanvoert. Het FinTech Universe i2 is te vinden op de websites van zowel Financial Insights als Putnam Lovell NBF: www.financial-insights.com en www.putnamlovellnbf.com.  "We hebben er alle vertrouwen in dat het FinTech Universe i2 door de bijdrage van Financial Insights nog waardevoller zal zijn voor de professionals en beslissers in de sector. We blijven zoeken naar manieren om de inhoud van het FinTech Universe i2 te verrijken, teneinde een zo volledig mogelijk beeld te geven van de ommekeer die binnen de sector financiële technologie heeft plaatsgevonden," aldus Lado Gurgenidze, Managing Director van Putnam Lovell NBF Investment Banking. "Deze alliantie werkt in het voordeel van de klanten van zowel Financial Insights als Putnam Lovell NBF."  "We zijn zeer verheugd over deze samenwerking. Het Universe biedt reële strategische inzichten voor de wereldwijde markt voor financiële technologie. De combinatie van inzichten plus indices (i2), van diepgaande analyse tezamen met praktische maatstaven voor de marktstemming, zijn factoren van toenemend belang voor alle typen strategische beslissingen die genomen worden door CEO's en aandeelhouders in de sector financiële technologie," aldus Michon Schenck, Chief Operating Officer van Financial Insights. "We verwachten dat het FinTech Universe een nuttig instrument zal worden voor uiteenlopende beslissingen, van investeringsstrategieën tot alliance management tot marktfocus."  Over Putnam Lovell NBF  Putnam Lovell NBF Securities Inc. ("Putnam Lovell NBF") is een investeringsbank die zich richt op de financiële dienstensector. Zij biedt advies over fusies en overnames, aandelenmarkten, transacties op vastrentende waarden, en algemeen financieel advies aan grote ondernemingen. Haar wereldwijde klantenbestand bestaat uit gediversifieerde financieel dienstverleners, institutionele asset-managers, fondsmanagers, banken, broker-dealers, verzekeraars en fintech-ondernemingen. Putnam Lovell NBF is opgericht in 1987 en werkt vanuit vestigingen in Boston, Londen, New York en San Francisco. Putnam Lovell NBF Securities Inc., lid van de NASD/SIPC, is een dochteronderneming van National Bank Financial Inc. www.putnamlovellnbf.com.  Over Financial Insights, een IDC onderneming  Financial Insights biedt onafhankelijke onderzoeksdiensten aan gebruikers en leveranciers van technologie voor de financiële sector. Het bedrijf is in november 2002 opgericht als combinatie van Meridien Research en IDC Financial Services Advisory Group. De activiteit Retail Financial Services richt zich op vier deelterreinen: Payments, Delivery Channels, Wealth Management en Consumer Banking & Credit. De activiteit Capital Markets biedt transactietechnologieën en alle aspecten van riskmanagement. De activiteit Corporate Banking bestrijkt cash management, wholesale payments, transactiefinanciering en small business banking. Iedere activiteit produceert rapporten met nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen, en gebruikt haar kennis voor het adviseren van klanten over beslissingen inzake technologie. Financial Insights is een onderneming van IDC, met hoofdvestiging in Framingham, MA. Kijk op www.financial-insights.com voor meer informatie.  IDC is een dochteronderneming van IDG, de wereldleider in media, onderzoek en beurzen op IT-gebied.  --30--MW/ny*   CONTACT: Putnam Lovell NBF Securities Inc.       Lado Gurgenidze, +44 20 7478 1626       LGurgenidze@PutnamLovellNBF.com         of       Financial Insights       Deborah Stark, 508/935-4318       dstark@financial-insights.com

Deel: ' Putnam Lovell NBF en Financial Insights bundelen hun krachten voor p.. '