Partij van de Arbeid

PvdA presenteert initiatief voor sterk en sociaal jongerenbeleid
12 februari 1999 PvdA-voorlichting

Jong en sociaal

PvdA presenteert initiatief voor een sterk en sociaal jongerenbeleid

Woensdag 17 februari presenteert de Partij van de Arbeid in Groningen een initiatief over jeugdbeleid. PvdA-gedeputeerde Rita Jansen zal dit initiatief aanbieden aan de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Margo Vliegenthart.

De presentatie vindt plaats om 19.30 uur in het gemeentehuis van Hoogezand-Sappemeer, Gorecht-Oost 157.

Het initiatief is een pleidooi voor een sterk en sociaal jongerenbeleid. Ook provinciaal werkt de PvdA hieraan. Uitgangspunt is een beleid dat uitgaat van de jongeren zelf en waarin alle jongeren een perspectief wordt geboden. De PvdA zal zich hierbij inzetten voor onder meer een herkenbare en toegankelijke jeugdzorg, ondersteuning van de regionale Bureaus voor Jeugdzorg en voor een versterking van de regiefunctie van de provincie. Het kabinet heeft voor jeugdzorg en jeugd en veiligheid 125 miljoen gulden uitgetrokken voor de periode 1999 - 2002.

Nadat staatssecretaris Vliegenthart het initiatief in ontvangst genomen heeft, zal zij met PvdA-gedeputeerde Rita Jansen, tijdens een persbijeenkomst, ingaan op dit pleidooi voor een sterk en sociaal jongerenbeleid. De bijeenkomst duurt tot 20.00 uur.

Het initiatief "Jong en Sociaal" is verkrijgbaar tijdens de persbijeenkomst in het gemeentehuis van Hoogezand-Sappemeer en, vanaf woensdag 17 februari, bij de afdeling Voorlichting van de PvdA in Den Haag. Tevens is het vanaf die datum via de PvdA-website, www.pvda.nl, op te halen.

Deel: ' PvdA presenteert initiatief sterk en sociaal jongerenbeleid '