Partij van de Arbeid

PvdA start project 'De Toekomst van de Arbeid'

6 april 2000 PvdA-voorlichting

Op donderdag 6 april is het project 'De toekomst van de Arbeid' gestart. Projectleider is Tweede-Kamerlid José Smits. Het doel van het project is het inventariseren van nieuwe vragen die worden opgeroepen door de stormachtige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Deze vragen moeten vervolgens worden voorzien van nieuwe sociaal-democratische antwoorden. Allerlei aspecten komen hierbij aan bod komen, zoals: de toegang tot de arbeidsmarkt, flexibilisering en zekerheid, arbeid en zorg en inkomensverdeling.

Op de PvdA-website is een speciale webpagina geopend waar bezoekers meer informatie over het project kunnen vinden en kunnen reageren op vragen die worden gesteld.

Ter gelegenheid van de start van het project werd van 11.00 tot 12.00 uur gechat over de rol van arbeid in de toekomst. De discussie werd geleid door José Smits. Verder werd aan de discussie deelgenomen door PvdA-voorzitter Marijke van Hees, PvdA-fractievoorzitter Ad Melkert, de Tweede-Kamerleden Jan van Zijl en Saskia Noorman-Den Uyl, tv-presentatrice Aldith Hunkar, Kai Pattipilohy, Ahmed Aboutaleb, Menno Pals en Marion Kruijs.

Het verslag van de chatsessie zoals die werd gehouden op 6 April 2000

Zoekwoorden: