persbericht

den haag, 22 juni 1999

pvda houdt symposium over opkomst bij verkiezingen 'toekomst van de opkomst: hoe krijgen we de burger weer naar de stembus?'

maandag 28 juni houdt de tweede-kamerfractie van de pvda een symposium over de opkomst bij verkiezingen. dit symposium vindt plaats in de fractiekamer van de pvda in het gebouw koloniën (vierde verdieping) van de tweede kamer. tijdens de bijeenkomst komen de oorzaken van de dalende opkomstcijfers aan de orde. de opkomst bij de recente europese verkiezingen wordt betrokken bij de discussie. tevens wordt aandacht besteed aan de mogelijkheden om de thuisblijvers weer naar de stembus te krijgen.

het symposium wordt om 10.00 uur geopend door peter rehwinkel, lid van de tweede-kamerfractie. direct daarna houdt de voorzitter van de tweede-kamerfractie ad melkert een inleiding. commissaris der koningin in noord-holland jos van kemenade spreekt om 10.20 uur over de dalende opkomstcijfers, gevolgd door rudy andeweg, hoogleraar empirische politicologie aan de rijksuniversiteit leiden, die om 10.35 uur zijn visie geeft op dit verschijnsel.

om 10.50 uur volgt, naar aanleiding van de bijdragen van de sprekers, discussie.
de bijeenkomst wordt om 11.30 uur afgesloten.

u bent van harte uitgenodigd bij dit symposium aanwezig te zijn.

voor nadere informatie: altie blanken 070-318 2698

Zoekwoorden: