Partij van de Arbeid

Den Haag, 14 januari

PvdA Tweede-Kamerfractie op werkbezoek in Limburg

Maandag 17 januari 2000 bezoekt een delegatie van de PvdA-fractie Parkstad Limburg. Tijdens dit werkbezoek zal de fractie geïnformeerd worden over de bestuurlijke en economische ontwikkeling van Parkstad Limburg. Ook krijgt de fractie een rondleiding door Parkstad Limburg waarbij een bezoek wordt gebracht aan een woonvoorziening voor dak- en thuislozen, Hoeve Passart. Eerder op de dag laat een deel van de delegatie zich rondleiden in en rond het station van Heerlen om zich te informeren over de drugsproblematiek in de gemeente Heerlen.

De PvdA-delegatie bestaat uit fractievoorzitter Ad Melkert en de Kamerleden Desirée Duijkers, Arie Kuijper, Frans Timmermans, Thanasis Apostolou en Annet van der Hoek.

Burgemeester Pleumeekers van de gemeente Heerlen en burgemeester Wöltgens van de gemeente Kerkrade geven een toelichting op de ambities van Parkstad Limburg en bespreken welke kansen dit samenwerkingsverband nationaal en internationaal heeft.

Parkstad Limburg is een bestuurlijke samenwerkingsvorm die de gemeenten Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Brunssum, Nuth, Voerendaal, Simpelveld en Onderbanken vorig jaar zijn aangegaan.

Deel: ' PvdA Tweede-Kamerfractie op werkbezoek in Limburg '