Quality Steigers & Sealing winnaar 2016 in Industriële krimpfolie

Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160729 -- Quality Steigers & Sealing BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Industriële-krimpfoliebranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Quality Steigers & Sealing BV weet zijn grote knowhow op het gebied van krimpfolies te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een mooi bedrijf met een bezielende leider!’

Groot inpakken, dat is waar Quality Steigers & Sealing BV mee ‘uitpakt’ – of het nu gaat om het totaalpakket van steigers met krimpfolie, het inpakken van steigers met krimpfolie of windreducerende netten, of het leveren van krimpfolielijm en stofwanden van pvc-zeildoek. Daarnaast sealt het bedrijf ook objecten om ze te beschermen tijdens vervoer, zoals boten en machines. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Quality Steigers & Sealing B.V een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Quality, want men is continu bezig zijn producten en service te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Iets bijzonders

Na jaren als werknemer in de steigerbouw te hebben gewerkt, begon Alex Simons samen met zijn vrouw Jeanine dertien jaar terug voor zichzelf. Omdat de concurrentie in deze branche fors is en de marges klein, zochten ze iets bijzonders om te bieden. Ze ontdekten dat er een groeiende behoefte was aan het afschermen van bouwobjecten tegen slecht weer en de verspreiding van stof. Quality ging zich toeleggen op het inpakken van bouwobjecten met PE NVO-folie. De gangbare folies konden echter nauwelijks strak worden aangebracht en als dat al lukte, raakten ze toch weer los of scheurden ze onder invloed van de wind.

Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie: 'Alex kwam op het lumineuze idee krimpfolie te gaan gebruiken; folie die je na het aanbrengen verhit tot zo´n 600 graden waardoor hij gaat krimpen en strak om de objecten gaat zitten. Wind en regen zijn daarmee geneutraliseerd, de binnentemperatuur blijft aanvaardbaar en stofdeeltjes kunnen noch naar binnen noch naar buiten. Voordeel: het werken wordt een stuk aangenamer en het bouwseizoen kan worden verlengd.’

Het bedrijf ontvangt inmiddels opdrachten uit binnen- en buitenland en er lopen diverse orders in Duitsland, België, Italië en De Verenigde Emiraten. ‘Sealen heeft voor Quality het bouwen van steigers feitelijk verdrongen’, stelt Zwaan. ‘Niet voor niets wordt de onderneming ingeschakeld bij tal van spraakmakende projecten, zoals de laatste nieuwe stadsbrug in Nijmegen, een stofscherm voor Ferrari World in Abu Dhabi en een kantoortoren tegenover het Groothandelsgebouw in Rotterdam. De omzet blijft groeien, de winstgevendheid idem.’

Quality Steigers & Sealing BV is opgericht in 2015, maar vindt zijn oorsprong al jaren daarvoor. Het is gevestigd in Rijen, heeft 10 vaste medewerkers en is internationaal actief. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen,durf en visie, plus een sterke focus op de klant makenvan deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Terecht de winnaar in deze branche!’

Meer informatie: https://steigersensealing.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.

Deel: ' Quality Steigers & Sealing winnaar 2016 in Industriële krimpfolie '