expostbus51

MINISTERIE VENW

MIN VenW: Weerbureau HWS

RAAD VAN COMMISSARISSEN BENOEMD BIJ WEERBUREAU HWS

Bij het nieuwe bedrijf Weerbureau HWS in Soest zijn de leden van de Raad van Commissarissen benoemd. Het betreft de benoeming van mr. H. Bosma (voorzitter van de concerndirectie van PinkRoccade), mr. B. Geersing (adviseur Raad van Bestuur van de NOS en lid van de Raad van Commissarissen van KLM) en drs. F. Arp (directeur van NV Holdingmaatschappij De Telegraaf).

Bij de aanstelling van de Raad van Commissarissen is zorgvuldig gelet op kundigheid op bestuurlijk-, juridisch-, management-, personeels- en financieel gebied.

Weerbureau HWS is voortgekomen uit het KNMI. Op 1 april 1999 is HWS als privaat bedrijf, met de Staat als enig aandeelhouder, begonnen met de commerciële activiteiten die tot dan toe door het KNMI werden uitgevoerd. Hiertoe zijn personeel en middelen van het KNMI overgenomen.
Weerbureau HWS biedt onder andere weersinformatie voor het maritiem bedrijfsleven en tal van andere doelgroepen zoals de agrarische sector, watersporters, bouwondernemingen, media, etc.

H. Houtman, 070 - 3516100

11 mei 99 15:41