X Gemeente Amsterdam

RAADSCOMMISSIE ZORG BRENGT WERKBEZOEK AAN BERLIJN

De leden van de Raadscommissie voor Zorg, Nutsbedrijven, Monumentenzorg Centrale Stad en Openbare Ruimte, Verkeer, Parkeren, Monumentenzorg Binnenstad brengen van donderdag 4 t/m zondag 7 februari een werkbezoek aan de stad Berlijn. De commissie zal zich onder meer oriënteren op de maatschappelijke opvang van dak- en thuislozen en op het Berlijnse Openbaar Vervoersysteem. Op het programma staan bezoeken aan de Senatsverwaltung für Gesundheit und Soziales, aan een Streetworker-project voor jonge daklozen en aan de Noodopvang van het Deutscher Wohlfahrtverband. Daarnaast zal de commissie zich laten informeren over de Berlijnse aanpak van de tippelprostitutie. Verder wordt een bezoek gebracht aan de Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) waar aspecten zoals organisatie en financiering van het stadsvervoer aan de orde komen. De inrichting van de stad en met name de bouwplannen rond de Potsdamer Platz hebben ook de aandacht van de leden van de commissie.

Amsterdam, 27 januari 1999

Pb-02 Huub Winthagen 5523245