Rabobank Nederland

RABO SECURITIES LANCEERT RABO DUTCH CONSTRUCTION SECTOR CALL WARRANTS

23 maart 1999

Rabo Securities geeft op 23 maart 1999 call warrants uit op een mandje van zeven Nederlandse bouwfondsen. De weging van het mandje is indicatief als volgt samengesteld: Ballast Nedam 10,26%, Koninklijke BAM 9,11%, Koninklijke Boskalis Westminster 10,28%, Heijmans 11,87%, HBG 15,12%, NBM Amstelland 27,67% en Volker Wessels Stevin NV 15,69% . De waardeontwikkeling van het mandje van de Rabo Dutch Construction Warrants wordt door Rabo Securities bijgehouden en gepubliceerd.

De introductie van call warrants komt tegemoet aan de wens van beleggers om zo in te kunnen spelen op de opwaartse koersbewegingen in de ondergewaardeerde Bouwsector. Inschrijving op de Rabo Dutch Construction Warrants is mogelijk tot en met vrijdag 26 maart 1999. De stortingsdatum is 3 dagen na de officiële notering aan AEX Effectenbeurs.

De warrants hebben een looptijd van 2½ jaar en expireren op 29 september 2001. Als de warrants aan het einde van de looptijd intrinsieke waarde bevatten, zal deze in contanten worden uitgekeerd. Het mandje bouwsector-aandelen waarop de warrants zijn gebaseerd had op 22 maart bij het sluiten van de beurs een waarde van 529.10. De uitgifteprijs van de call warrants bedraagt 1,42% van de waarde van het mandje. Bij een indicatieve waarde van 529.10 zal de uitgifteprijs dan 7,51 euro bedragen. De warrants geven recht op 0,1 maal het mandje. De uitoefenprijs van de call warrants is 20% boven de indicatieve waarde van het mandje en wordt, net als de definitieve uitgifteprijs, gebaseerd op de slotkoersen van de onderliggende aandelen per 26 maart 1999.

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916

Deel: ' Rabo Securities lanceert Dutch Construction call warrants '