Rabobank Nederland

6 januari 1999

Rabobank International introduceert Euro Click en Euro Range Deposito's

Rabobank Nederland, 6/1/1999

Rabobank International heeft in vervolg op de overgang naar de euro een tweetal nieuwe producten ontwikkeld: het Euro Click Deposito en het Euro Range Deposito. Beide producten zijn bedoeld voor ondernemers en (institutionele) beleggers die een hoger rendement willen behalen op hun op deposito belegde liquiditeiten dan via standaarddeposito's. Het Euro Click Deposito zorgt ervoor dat bij het bereiken van een vooraf bepaalde EUR/USD-koers het behaalde rendement op dat niveau wordt 'vastgeklikt'. Het Euro Range Deposito geeft een vast rendement wanneer de EUR/USD-koers binnen een vooraf bepaalde bandbreedte blijft. Net als bij andere deposito's geldt bij beide nieuwe producten dat de hoofdsom is gegarandeerd.

Euro Click Deposito
Het Euro Click Deposito is interessant voor klanten die verwachten dat de waarde van de euro zich ten opzichte van de dollar in een bepaalde richting (omhoog of omlaag) zal ontwikkelen. Wie bijvoorbeeld verwacht dat de EUR/USD-koers in de komende drie maanden stijgt van USD 1,1800 tot USD 1,2550 weet zich verzekerd van een koersklik zodra dit niveau binnen de looptijd wordt behaald en ontvangt in dit geval een rendement van 8% op jaarbasis. Komt de koers zonder dat het klikniveau is behaald op de laatste dag van de looptijd uit boven een bepaald niveau, in dit voorbeeld USD 1,2300, maar onder USD 1,2550, dan ontvangt de belegger een rendement dat gebaseerd is op het verschil tussen de dan geldende EUR/USD-koers en de ondergrens van USD 1,2300. Dit rendement ligt dus tussen 0% en 8% op jaarbasis. Zowel de looptijd van het deposito als het klikniveau kan per klant op maat worden gesneden. Het product kan zodanig worden gestructureerd dat er een minimumrendement van bijvoorbeeld 1% wordt behaald. Het maximumrendement is afhankelijk van de te kiezen combinatie van looptijd + klikniveau en de ontwikkeling van het koersniveau.

Euro Range Deposito
Het Euro Range Deposito is geschikt voor klanten die verwachten dat de EUR/USD-koers binnen een vooraf vastgestelde bandbreedte zal blijven. Wie bijvoorbeeld verwacht dat de EUR/USD-koers in de komende zes maanden binnen een bandbreedte van USD 1,1100 en USD 1,2550 blijft, kan in dit geval een vast rendement van 8% op jaarbasis behalen. Voorwaarde is echter dat de onder- of bovengrens niet wordt aangeraakt of doorbroken. Gebeurt dat wel, dan is het rendement 0%. Bij dit product kan zowel de bandbreedte als de looptijd van het deposito op maat worden gesneden. Ook kan het zodanig worden gestructureerd dat er een minimumrendement van bijvoorbeeld 1% wordt behaald. Het maximumrendement is afhankelijk van de te kiezen combinatie van looptijd + bandbreedte en de ontwikkeling van het koersniveau.

Deel: ' Rabobank introduceert Euro Click en Euro Range Deposito's '