Radan winnaar 2016 in CAD/CAM-oplossingenbranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

Rotterdam, 20160225 -- Radan BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot branchewinnaar 2016 in de CAD/CAM-oplossingenbranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering. ‘Radan BV wordt algemeen gezien als een van de opkomende organisaties op het gebied van CAD/CAM-oplossingen en weet haar enorme knowhow uitstekend te combineren met een uitstekende bereikbaarheid en een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Radan BV (1976) levert automatiseringsoplossingen voor de engineering en werkvoorbereiding in plaatverwerkende bedrijven. De onderneming ontwikkelt hiervoor softwaresystemen en levert de bijbehorende dienstverlening aan eindgebruikers, resellers en OEM-partners wereldwijd. Met baanbrekende vernieuwingen heeft zij de trend gezet voor de huidige generatie CAD/CAM-systemen voor plaatwerk. Radan loopt nog steeds voorop in de ontwikkelingen van CAD/CAM met onder andere web portals voor offertecalculatie als een service in de cloud en een volledig geautomatiseerde workflow van samengesteld 3D-ontwerp in 3D CAD tot en met de aansturing van alle snij- en ponsmachines en kantbanken.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Radan een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Radan, want zij is continu doende haar software en diensten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant. Uniek is de ontwikkelde oplossing waarbij opdrachtgevers van plaatverwerkende ondernemingen hun offerte-aanvragen en ontwerpen online direct in het Radan- systeem kunnen invoeren en al na circa een mintuut al een complete offerte ontvangen. Met conventionele methoden duurt dit vaak enkele dagen en zijn diverse vakmensen nodig.’

Succesvolle nichespeler
Jarenlange investeringen hebben Radan een positie opgeleverd die in de hele wereld uniek en ongeëvenaard is. Een nichespeler die zich volledig – en met succes – heeft toegelegd op de plaatverwerkende industrie. ‘In feite een trendsetter en game changer’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Radan is de enige machine-onafhankelijke aanbieder van een compleet geïntegreerde oplossing voor zowel 2D als 3D CAD, het ontvouwen van plaatwerk, maar ook het calculeren en offreren en het aansturen van alle flexibele CNC-gestuurde bewerkingsmachines voor het scheiden en buigen van plaat. Het gaat in deze bedrijfstak erom optimaal en zo snel mogelijk met een plaat om te gaan. Complexe orders kunnen door Radan gecombineerd worden. Geen enkele andere leverancier beschikt over deze unieke oplossingen. Haar oplossingen bieden de gebruikers immense voordelen in tijd, materiaalgebruik en dus in geld.’

‘Radan is een hoogwaardige organisatie die inmiddels een opmerkelijke positie heeft opgebouwd. Een absolute topper in haar wereld’, oordeelt de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.radan.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.

Deel: ' Radan winnaar 2016 in CAD/CAM-oplossingenbranche '