Raja Willem eert Maharishi met feestelijkheden op 1 september

40 jaar geleden kwam Maharishi Mahesh Yogi voor het eerst naar Nederland

LELYSTAD, 20070830 -- Maharishi Mahesh Yogi die miljoenen mensen over de hele wereld het Transcendente Meditatie (TM) en TM-Sidhi-programma inclusief het yogisch vliegen onderwees, zette precies 40 jaar geleden voor de eerste keer voet op Nederlandse bodem. Hij gaf op 1 september 1967 twee zeer druk bezochte lezingen in het Concertgebouw in Amsterdam. In Lelystad worden aankomende zaterdag 1 september 2007 grootse festiviteiten georganiseerd om dit heugelijke feit te vieren. De festiviteiten vinden plaats in De Koepel, Maasstraat 36, Lelystad. Aanvang: 14.00 uur.

Maharishi heeft een groot aantal programma's gentroduceerd voor het realiseren van wereldvrede, kort samengevat in 6 punten:

vedisch onderwijs: totale kennis voor de volledige ontwikkeling van het hersenpotentieel van elke student

vedisch biologische landbouw: volkomen gezond voedsel zonder gifstoffen

vedisch medische colleges en ziekenhuizen: preventieve gezondheidszorg, medicijnen en behandelingen zonder negatieve bijeffecten

vedische architectuur: gebouwen die hun gebruikers volledig ondersteunen -fortuinlijk wonen

programma van armoedebestrijding: grote landbouwprojecten in ontwikkelingslanden, genitieerd door de `Raam' onoverwinlijkheid voor ieder land en permanente

wereldvrede: grote groepen yogische vliegers, de wortel van 1% uit de bevolking van een land, die samen het TM en TM-sidhi programma beoefenen. Permanente wereldvrede wordt bereikt als alle landen ter wereld onoverwinlijk zijn.

Nederland verkeert in de gelukkige omstandigheid dat het deze status van onoverwinlijkheid sinds 12 april vorig jaar heeft bereikt. Dit drukt zich uit in een coherent nationaal bewustzijn, een sterke toename van positiviteit en een wegebben van negativiteit.

Deel: ' Raja Willem eert Maharishi met feestelijkheden op 1 september '