Randstad kiest Lotus Domino voor haar Nederlandse kantoornetwerk

Amsterdam, 31 mei - Lotus Development Nederland heeft een contract gesloten met Randstad voor de inrichting van een Lotus Domino-infrastructuur voor het kantoornetwerk van Randstad in Nederland. De infrastructuur vervangt en completeert de bestaande IT-infrastructuur. In totaal worden er zo´n 6000 werkplekken in de ruim 800 Randstad-kantoren in ons land op aangesloten. Daarnaast levert Lotus de pakketten Lotus eSuite en Lotus Notes voor kantoorfuncties, zoals tekstverwerkings-, spreadsheet-, presentatie- en e-mail.

Randstad bouwt momenteel applicaties in Java die gaan draaien op de nieuwe infrastructuur. De uitzendorganisatie wil hiermee de basis leggen voor een e-businessomgeving gericht op elektronische communicatie en informatie-uitwisseling met klanten en bedrijven. Lotus Professional Services gaat Randstad ondersteunen bij de bouw en implementatie van de Domino-infrastructuur, inclusief het opzetten van de architectuur, de documentatie van het systeem ten behoeve van het beheer, de integratie van de eSuite applets in de Java-applicaties alsmede het aanleveren van het beheersmodel als onderdeel van de beheersorganisatie van de totale infrastructuur. De hardware wordt geleverd door IBM en omvat onder meer Network Stations met Flatscreens en AS/400-servers.

Belangrijk voor de gemaakte keuze voor Lotus Domino waren de flexibiliteit bij het maken van applicaties, de platformonafhankelijkheid en de mogelijkheid om kantoorfuncties te integreren met applicaties en internettoepassingen. Daarnaast speelt de relatief lage kosten van onderhoud en beheer van de totale infrastructuur een grote rol. De nieuwe infrastructuur wordt zo ingericht dat deze centraal kan worden beheerd. Randstad heeft hiervoor Lotus Consluting in de arm genomen.

Lotus Development Corporation
Lotus Development Corporation bestaat sinds 1982 en is een onderdeel van IBM. Lotus levert producten en services gericht op de samenwerking van individuen en bedrijven in een netwerkomgeving. Lotus-applicaties zorgen voor de onderlinge communicatie en voor de ontsluiting van informatie over de traditionele organisatiegrenzen heen. Lotus brengt haar producten wereldwijd in meer dan 80 landen op de markt. Lotus is wereldmarktleider op het gebied van messaging en groupware. De Lotus Services Group ondersteunt afnemers met advies, ondersteuning en opleiding.

Deel: ' Randstad kiest Lotus Domino voor Nederlands kantoornetwerk '