Rational Clearcase beschikbaar voor Red Hat Linux

Schiphol-Rijk, 7 april 2000 - Rational ClearCase 4.0, de oplossing voor software configuratiebeheer is nu beschikbaar voor Red Hat Linux. Begin 2000 kondigde Rational aan dat het samen met Intel al haar applicaties geschikt zal maken voor Linux voor IA-64, de 64 bit architectuur van Intel. Rational ClearCase voor Red Hat Linux betreft de eerste concrete invulling van de Linux-strategie van Rational Software, de ontwikkelaar van ClearCase.

Kenmerkend voor Rational ClearCase 4.0 is dat gebruikers hiermee in kortere tijd kwalitatief betere software kunnen bouwen voor Internet, door effectief beheer van veranderingen in software-applicaties voor Linux-, Unix- en Windows-omgevingen. Dit product voorziet daartoe onder andere in version control, workspace management, process control en build management. Ontwikkelteams kunnen de ontwikkelcyclus bekorten, de nauwkeurigheid van de releases verhogen en betrouwbare patches voor reeds bestaande producten realiseren, zonder dat het nodig is van omgeving of tools te veranderen. Rational ClearCase 4.0 maakt e-business ontwikkeling mogelijk door de auteurs van content en de rest van het ontwikkelteam op dezelfde lijn te brengen. Het product maakt het bijvoorbeeld mogelijk dat verschillende auteurs tegelijk werken aan XML of HTML content, waarbij hun verandering automatisch met elkaar in overeenstemming worden gebracht. Rational ClearCase werkt samen met vele populaire webontwikkelomgevingen, waaronder IBM WebSphere Sudio, Microsoft FrontPage en Allaire ColdFusion.

Over Rational
Rational Software Corporation (Nasdaq: RATL), the e-development company, levert een combinatie van tools, services en software engineering best practices voor het ontwikkelen van software voor e-business, e-infrastructure en e-devices. Rational's geïntegreerde e-ontwikkeloplossingen helpen organisaties de time-to-market te versnellen, terwijl de kwaliteit blijft gewaarborgd. Rational's geïntegreerde oplossing vereenvoudigt het aanschaffen, de inzet en het ondersteunen van een uitgebreid ontwikkelplatform, waarbij de totale gebruikskosten omlaag gaan.
Rational biedt e-ontwikkeloplossingen voor de gehele software ontwikkelcyclus, van requirement management, en visueel modeleren tot automatisch testen en versiebeheer. Deze oplossingen ondersteunen de meest gangbare programmeertalen, databases, ERP-systemen en middleware-technologieën op Windows-, Linux- en UNIX- platforms. Rational is opgericht in 1981 en realiseerde in boekjaar 1999 (dat eindigde op 31 maart
1999) een omzet van 411,8 miljoen dollar. Het bedrijf biedt wereldwijd aan meer dan 2000 mensen werk.

Voor meer informatie
Rational Software Benelux B.V., Epco Pottinga, telefoon 020- 45 46 300, e-mail epotting@rational.com, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert W. de Moll, telefoon 023 - 5628208, e-mail robertdm@monogram.nl
Rational Software, Rational Suite Enterprise, Rational AnalystStudio, Rational DevelopmentStudio, Rational TestStudio, Rational PerformanceStudio, Rational Rose, Rational ClearCase, RequisiteProe en het Rational-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Rational Software Corporation in de Verenigde Staten en in andere landen.

Deel: ' Rational Clearcase beschikbaar voor Red Hat Linux '