Ingezonden persbericht

31 januari 2003

Rational Rose door Yphise verkozen tot beste UML-oplossing

~ toonaangevende 'model driven' ontwikkeltool wordt geprezen om zijn gebruiksvriendelijkheid en uitgebreide modelleringcapaciteiten ~

Yphise, een toonaangevend analistenbureau, heeft Rational Rose verkozen tot de beste Unified Modeling Language (UML) oplossing voor het vormgeven van project- en informatiesystemen. Yphise voert onafhankelijke testen van softwareproducten uit die gebaseerd zijn op een door ISO 9001 goedgekeurde methode.

De resultaten zijn terug te vinden in het softwaretestrapport van Yphise: 'UML Modeling of Projects and Information Systems'. Yphise heeft Rational de hoogste beoordeling gegeven op de volgende gebieden:

S Uitgebreide modelleringcapaciteiten
S Gebruiksvriendelijkheid
S Het vasthouden van informatie gedurende het gehele proces S Het beheersen van de kwaliteit van het model

"Complexere ontwikkelprojecten en snellere levertijden zorgen ervoor dat nauwe integratie met verschillende ontwikkelomgevingen, een essentiële factor wordt om succesvol te kunnen ontwikkelen," zei Xavier Benmoussa, senior analist bij Yphise. "De naadloze integratie van Rational Rose met configuratie management-, testing- en requirements managementtools in combinatie met haar ondersteuning van verschillende ontwikkeltalen positioneren Rational als marktleider in de UML modelleringsmarkt.

"We zijn verheugd dat Rational deze award van Yphise heeft gekregen," zei Eric Schurr, chief marketing officer bij Rational Software. "Rational Rose bevrijdt ontwikkelaars, project managers, engineers en analisten van steeds voorkomende taken en niet-productieve activiteiten die de creativiteit ondermijnen. Hierdoor worden zij in staat gesteld sneller betere software te bouwen."

Het volledige testrapport en aanvullende informatie over Rational Rose is beschikbaar op www.rational.com/products/rose.

(236 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Yphise
Yphise levert bedrijven de beste, diepgaande en onafhankelijke softwareproducttesten. Yphise test elk jaar meer dan 160 softwareproducten op alle gebieden die voor grote bedrijven van belang zijn. Deze informatie levert een bijdrage aan de ontwikkeling, het beheer en het onderhoud van hun informatiesystemen, die ze nodig hebben om te kunnen concurreren. Elke softwareproducttest van Yphise wordt uitgevoerd volgens een ISO 9001 gecertificeerd methode. Wereldwijd hebben al veel bedrijven hun keuze voor een bepaald softwareproduct gebaseerd op de expertise van Yphise. Testresultaten zijn beschikbaar op de Yphise.com SoftAssessment Portal, waarvoor verschillende licenties mogelijk zijn.

Yphise adviseert bedrijven sinds 1985 in Europa en sinds 1998 in Noord-Amerika over hoe ze met veranderingen in informatiemanagement toegevoegde waarde voor hun business kunnen bewerkstelligen. Hiermee ondersteunt het grote bedrijven bij informatieveranderingen. Het wereldwijde klantenbestand van Yphise bestaat uit 900 bedrijven uit verschillende sectoren. Yphise adviseert IT consultants in het selecteren van hun partners en het kiezen van de beste software die zij in elke regio kunnen aanbevelen en gebruiken. Yphise adviseert softwareleveranciers en investeerders in strategie-ontwikkeling.

Over Rational Software Corporation

Deel: ' Rational Rose door Yphise verkozen tot beste UML-oplossing '