Tom Coronel

Het laatste nieuws TOM CORONEL

29 Oktober 1999: Reactie Tom Coronel op GT race

Iets later dan gebruikelijk maar we willen u de reactie van Tom na afloop van de GT race op Motegi niet onthouden. Het volledige persbericht van Tom over de race is te vinden op onze Seizoen 1999 pagina.

"Goed beschouwd valt die vijfde plaats niet eens tegen", aldus Tom. "Na de winst in de vorige race, werd ons ballastgewicht tot 90 kg verhoogd. Gegeven die omstandigheden, hebben de Nakajima-monteurs de NSX zo optimaal mogelijk gemaakt. Zeker op het gebied van de wegligging ging het dit keer super. Mijn teamgenoot Mitsusada nam ook nu de start voor zijn rekening. Hij kwam goed weg en streed voor wat hij waard was. Twee ronden voor het einde van zijn stint botste hij met een andere auto. Spinde en viel als gevolg daarvan terug tot een zesde plaats. De rijders-en bandenwissel verliep super! Net als tijdens de vorige race probeerden we in de eerste ronde op nieuwe banden de nodige winst te boeken. Op zich lukte dat prima, alleen heb ik de knop met de speedlimiter (stukje mechaniek dat de snelheid terugbrengt tijdens de meters in de pitsstraat-red.) een fractie te kort ingedrukt gehouden. Daardoor heb ik een enkele meter 9 kilometer te snel gereden en werd even later binnen geroepen voor een Stop and Go penalty. Een begrijpelijke, maar spijtige beslissing. Gelukkig was de set-up van de auto ook in het tweede deel van de race zo goed, dat ik in de resterende ronden kon blijven pushen. Een vijfde plaats op de meet. Meer zat er niet in."

De Mobil 1 Nakajima Honda NSX in actie - Tom in gesprek met Ralph Firman
Foto: Takahiko Nakajima - Klik op de foto voor een groter exemplaar

"Terugkijkend op het afgelopen seizoen moet ik constateren dat we aan het begin van het jaar de nodige problemen hebben gekend. Daarna liep het eigenlijk steeds beter. Eind november organiseren ze hier weer de All Star Race en daar rijden alle teams en autos zonder enige handicap. Ik verwacht dat we daar met de Honda NSX wederom goed uit de bus komen. Onze set-up is namelijk enorm goed, verklaarde Coronel na afloop.

Zoekwoorden:

Deel: ' Reactie Tom Coronel op GT race op Motegi '