Persberichten - 19/02/2003

Real Software treft regeling met betrekking tot Oasis, haar Singaporees filiaal(17:59)

Kontich, 19 februari 2003. Real Software deelt mee dat het een dading heeft gesloten met de minderheidsaandeelhouder van haar Singaporees filiaal Oasis Systems Consulting PTE Ltd. Na de invoering van het herstructureringsplan van de groep werd Oasis niet langer als kernonderneming beschouwd. Het bedrijf had te lijden onder de algemene conjunctuur en heeft in de loop van 2002 haar activiteiten drastisch afgebouwd. In uitvoering van deze regeling wordt Oasis nu in vereffening gesteld en wordt het hangende geschil met de minderheidsaandeelhouder rond de uitkoop van de resterende aandelen definitief beëindigd door betaling van Real Software van een eenmalige vergoeding.

Het akkoord betreffende Oasis kadert in het strategisch herstructureringsplan van Real Software. Het afstoten van entiteiten die niet meer tot de core business behoren is onderdeel van de heroriëntatie. Het enige non-core bedrijf dat overblijft is Oriam, het Franse filiaal dat tot op heden geen negatieve contributie levert tot de cash flow van de groep. Met uitzondering van deze is Real Software een hechte groep die zich toespitst op vier sectoren in continentaal Europa (Banking & Insurance, Retail, Manufacturing & Maintenance en Business & Government).

Bron: Real Software
Provider: Euronext Brussels

Deel: ' Real Software treft regeling met betrekking tot Oasis, haar Singapor.. '