Realtime informatie via app essentieel in toekomst

Servicegerichte benadering wordt gemakkelijker door de lancering van CarPlay, omdat er meer realtime informatie beschikbaar is. Voor onder meer autodealers en garages levert dit veel nieuwe kansen op. Realtime informatie over het gebruik, de locatie en/of status van de auto kan ingezet worden om de service te verbeteren. Een uitdaging voor zowel bedrijven als app ontwikkelaars.

AMSTERDAM, 20140311 -- Het net gelanceerde CarPlay van Apple biedt veel kansen voor bedrijven. CarPlay is een systeem dat het gebruik van een Iphone in de auto mogelijk maakt. Waar het nu vaak nog gevaarlijk is om apps te gebruiken tijdens het autorijden, maakt CarPlay dit veiliger. Voor consumenten wordt het hierdoor eenvoudiger om in de auto gebruik te maken van een smartphone en bedrijven kunnen de consument beter bedienen.

Pull in plaats van push
Wanneer een autobezitter tijdens het rijden bijvoorbeeld een ster in de ruit opmerkt, kan het probleem, de eindbestemming en aankomsttijd middels een app snel worden doorgegeven aan een schadeherstelbedrijf. Het schadeherstelbedrijf kan vervolgens gelijk een monteur naar deze plaats toesturen. Snel, effectief en servicegericht. Het maken van een afspraak voor een onderhoudsbeurt wordt ook makkelijker. De dealer kan de auto realtime monitoren en preventief schade voorkomen. Problemen worden eerder opgemerkt en er kan dan ook sneller worden opgetreden. Dit levert besparingen op voor de autogebruiker.

De mogelijkheden gaan nog veel verder. Zo zou het mogelijk zijn om boodschappen onderweg van werk naar huis te bestellen met behulp van een app. De supermarkt kan de boodschappentas dan alvast klaarzetten. Bovendien kan de supermarkt aangeven bij welk filiaal en op welk tijdstip de boodschappen het beste opgehaald kunnen worden.

Actieve sales
Consumenten zullen steeds vaker verwachten dat relevante informatie naar hen toekomt, in plaats van andersom. Doordat apps een steeds grotere rol gaan spelen in ons leven is het belangrijk om hier op in te spelen. Bedrijven kunnen, zonder dat de consument zich hier bewust van is, actiever sales voeren. Door op het juiste moment met het juiste aanbod te komen wordt de relevantie voor de gebruiker vergroot. Hiermee is ook de kans dat een gebruiker overgaat tot aankoop groter.

Wearable technology
Het is duidelijk dat er met de komst van CarPlay meer mogelijkheden zijn voor apps. In combinatie met wearable technology zoals een Google Glass bril of Smartwatch verandert de manier waarop consumenten apps gebruiken. Appgebruik blijft niet langer meer beperkt tot de smartphone of tablet. De gebruikerstijd neemt toe en het gebruik integreert steeds verder in het dagelijks leven. Realtime informatie bieden is dan essentieel. Het wordt de manier waarop bedrijven snel en effectief een duurzame relatie kunnen aangaan met hun klanten. Wanneer bedrijven betrokken willen blijven bij hun consumenten is het dus noodzakelijk om op deze ontwikkeling in te spelen.

Bent u benieuwd wat voor interactie uw bedrijf teweeg kan brengen? Neem contact op met appyourservice.nl

App Your Service

Deel: ' Realtime informatie via app essentieel in toekomst '