APPLE PERSBERICHT
Voor de wereldwijde markt

Rechter verbiedt kopiëren van iMac door Future Power en Daewoo

Bunnik, 9 november 1999 ­ Apple deelt vandaag mee dat het U.S. Federal Court in San Jose een voorlopig verbod zal opleggen aan Future Power en Daewoo betreffende de fabricage, distributie en verkoop van de E-Power personal computer voor het kopiëren van het ontwerp van Apple¹s bekroonde iMac-computer. Het verbod volgt op een verzoek dat door Apple werd ingediend op 25 oktober 1999.

Apple heeft eerder vergelijkbare zaken aangespannen tegen eMachines (op 19 augustus 1999) en tegen K.K. Sotec in Japan (op 24 augustus 1999). Op 20 september 1999 legde het gerechtshof in Tokio een voorlopig verbod op aan K. K. Sotec voor de fabricage en distributie van de door K.K. Sotec ontwikkelde eOne computer.

©1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo en Macintosh zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer, Inc. iMac is een handelsmerk van Apple Computer, Inc. Alle andere merknamen die worden genoemd kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars, en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: https://www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: https://www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: https://www.apple.com/pr

t h i n k d i f f e r e n t a p p l e c o m p u t e r

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications