Record aantal bezoekers voor Landelijk Architectuur Congres

NIEUWEGEIN, 20111202 -- De 13e editie van het Landelijk Architectuur Congres (LAC) mocht dit jaar maar liefst 750 bezoekers verwelkomen. Naast de ruim 500 ingeschreven deelnemers, namen bovendien ruim 200 sprekers en standhouders deel aan het grootste IT-architectuur-congres in Nederland. Tijdens het tweedaagse evenement, dat plaats vindt in het NBC te Nieuwegein, bogen IT-architecten en -professionals, gebruikers, CIO’s en leveranciers zich over het thema: ‘De Architect in de Nieuwe Wereld’.

Onder leiding van dagvoorzitter Marc Ramselaar (Bestuurslid NAF) presenteerden internationale keynote-sprekers als Ron Roozendaal (Ministerie van VWS), Eoin Woods (UBS Investment Bank), JP Rangaswami (Salesforce.com) en prof. dr. ir. Jan Bosch (Chalmers University of Technology) hun visie op de conflicterende uitdagingen van de IT-architect in een veranderende wereld.

Naast de plenaire sessies, bestond het programma uit 50 actuele track sessies, tutorials en workshops. Op basis van praktijkervaringen werden onderwerpen als ‘Disruptieve veranderingen’, ‘Structurele kostenreductie’, ‘Flexibele integratie van bedrijfsprocessen’, ‘Governance’ en ‘Architectuur en projecten’ besproken.

Vanuit het Nederlands Architectuur Forum voor de digitale wereld (NAF) werd vooraf als doel gesteld om het LAC hét toonaangevend congres in de wereld van IT architectuur te laten zijn en blijven. De maatschappij van nu en morgen stelt steeds andere eisen aan de manier van kennis vergaren en kennis delen. Op basis daarvan is congresorganisatie bureau CKC Seminars voor 5 jaar gecontracteerd. De afgelopen editie vormde de aftrap van deze samenwerking.

Frank Baldinger, voorzitter van het NAF, had een goed gevoel bij de voorbereidingen van het LAC: ‘De nieuwe partner CKC Seminars heeft aan de verwachtingen van de Programmacommissie en het NAF-bestuur voldaan. De programmacommissie heeft wederom een prima inhoud voor de 2 dagen verzorgd. Het congres was qua bezoekersaantal, de inhoud van de presentaties en tracks en de logistieke planning een groot succes, Bovendien was het congres volgens de bezoekers een inspiratie bron voor allen.’

Gert van de Donk, eigenaar van CKC Seminars, voegt daaraan toe: ‘Aanvankelijk waren de ambities en verwachtingen groot. Door de inspanning van alle betrokkenen en bovendien een soepele samenwerking tussen het NAF, de Programma Commissie en CKC Seminars, is het resultaat boven verwachting’.

Deel: ' Record aantal bezoekers voor Landelijk Architectuur Congres '