Record aantal deelnemers aan de start bij De Berg Op

Amersfoort 30 mei

Record aantal deelnemers aan de start bij De Berg Op

Op zondagmiddag 11 juni a.s. vindt op en rond het Borneoplein in Amersfoort de 5e editie van "De Berg Op" voor KiKa plaats.

Een recordaantal deelnemers van 735 kinderen hebben zich ingeschreven voor de lustrumeditie van "De Berg Op" en zetten zich al weken in om bij familie, vrienden etc. geld op te halen ter bestrijding van de ziekte kinderkanker. Deze donaties gaan rechtstreeks naar de landelijke KiKa organisatie. Ook hebben de brugklassers van de school De Amersfoortse Berg afgelopen maand weer een actiedag georganiseerd, waarvan de opbrengst op 11 juni a.s. tijdens "De Berg Op", bekend gemaakt wordt.

Er kan dit jaar niet alleen ‘De Berg Op’ worden gefietst, maar de kinderen konden zich ook opgeven om hardlopend naar boven te gaan. Nieuw is ook dat jongere kinderen van 6 en 7 jaar mee kunnen doen. Zij fietsen een kleinere ronde en mogen eventueel hun fiets versieren. De mooist versierde fiets kan een prijs in de wacht slepen.

In verband met de verschillende disciplines en de vele inschrijvingen starten wij dit jaar eerder op de dag en worden de deelnemers over meer heats verdeeld. Net als voorgaande jaren lossen de Stadskanonniers Amersfoort een aantal startschoten bij de start van de heats. Tijdens het evenement is er voor de deelnemers (en het publiek) veel entertainment waaronder een klimwand, springkussen, stormbaan, speleo boxen, een dweilorkest, dans- en zangoptredens, dj's, schmink voor kinderen, ballonkunstenares etc. De slotdact wordt dit jaar uitgevoerd door Ina Seidou, onder andere bekend van the Voice of Holland.

Het programma start om 11:30 uur en de afsluiting is rond 17:00 uur gepland.

Tijdens de afsluiting doen Hans Buijtelaar, de locoburgemeester van Amersfoort en een vertegenwoordiger van de landelijke KiKa organisatie een kort woordje waarna de cheque met de (voorlopige) opbrengst aan KiKa wordt overhandigd.

Voor meer informatie www.kinderenvoorkika.nl

Deel: ' Record aantal deelnemers aan de start bij De Berg Op '