Record aantal deelnemers eten maand lang veganistisch

ZAANDAM, 20170930 -- Op 1 oktober beginnen meer dan 6.000 deelnemers aan de VeganChallenge waarbij mensen de uitdaging aan gaan om een maand lang plantaardig te eten. Een recordaantal sinds de eerste editie in 2012.

De VeganChallenge is een initiatief van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme. De VeganChallenge wordt drie keer per jaar georganiseerd om mensen te inspireren en kennis te laten maken met plantaardig eten en het veganisme. De deelnemers ontvangen dagelijks recepten en uitnodigingen voor evenementen.

Projectcoördinator Stephan Stegeman is blij met het record aan deelnemers: "We hebben hard gewerkt aan een nieuwe website die het makkelijk maakt om op een laagdrempelige manier kennis te maken met veganisme. Het is nu moeilijk om al het heerlijks dat een vegan way-of-life te bieden heeft, te weerstaan.”

Aan de eerste edities deden tussen de 1.500 en 2.500 mensen mee. Een jaar eerder deden 3.700 deelnemers mee en nu hebben een dag voor de start al meer dan 6.000 deelnemers zich aangemeld.

Emile Dingemans, bestuurslid van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme, denkt dat de aandacht voor misstanden in de bio-industrie een belangrijke reden is voor de toename aan deelnemers. "De afgelopen tijd is er veel aandacht gekomen voor de misstanden in de veeindustrie, zoals stalbranden, dierenleed in slachthuizen en gesjoemel met vlees. Ook informeren het RIVM en het Voedingscentrum steeds vaker over de milieu-impact van dierlijke producten en de effecten op de gezondheid."

Geïntereseerden kunnen zich gedurende de eerste week van de VeganChallenge nog inschrijven op http://www.veganchallenge.nl/

Deel: ' Record aantal deelnemers eten maand lang veganistisch '