PERSBERICHT - 10 FEBRUARI 2000

Record aantal Nederlanders naar Nieuw-Zeeland

Het aantal Nederlanders dat een bezoek bracht aan Nieuw-Zeeland is vorig jaar met 12,5 procent gestegen tot bijna 20.000, een record. In acht jaar tijd is er zelfs sprake van een ruime verdubbeling.

Slechts 1,3 procent van dat aantal bracht een bezoek aan vrienden of familie. De overgrote meerderheid komt om haar vakantie door te brengen in Nieuw-Zeeland. De Louis Vuitton en de America's Cup, beide zeilreggata's, en de Millennium-viering waren in 1999 grote trekkers.

Steeds belangrijker
Nieuw-Zeeland wordt vanuit Nederland steeds belangrijker als toeristische bestemming. Dit blijkt niet alleen uit het groeiend aantal bezoekers, maar ook uit het toenemende aanbod van de reisorganisatoren. Steeds meer touroperators nemen Nieuw-Zeeland op in hun brochures en bestaande aanbieders breiden hun aanbod verder uit.

Ook het aanbod van rond-de-wereldvluchten neemt gestaag toe. Omdat Nieuw-Zeeland het verste punt is, kiezen veel wereldreizigers de eilanden van uitersten als bestemming. Onderweg zijn diverse interessante stop-overs mogelijk. De enorme belangstelling rondom de America's Cup in februari 2000 en de Olympische Spelen in Sydney in
2000 brengen Nieuw-Zeeland steeds dichterbij.

In de afgelopen acht jaar is het aantal Nederlandse vakantiegangers naar Nieuw-Zeeland telkens met meer dan duizend per jaar gegroeid.

Internationaal gezien trok Nieuw-Zeeland meer toeristen dan ooit. Het land ontving acht procent meer dan het jaar daarvoor, namelijk
1.607.241 bezoekers. Vooral de Verenigde Staten zorgde voor een toename van het aantal toeristen. De bestedingewn door toeristen namen eveneens toe.

Tourism New Zealand introduceert `100% puur' in Nieuw-Zeeland De slogan van de nieuwe identiteitscampagne van Tourism New Zealand (voorheen New Zealand Tourism Board - NZTB) is `100% puur'. Een korte, krachtige slogan waarbinnen alle karakteristieken van deze veelzijdige vakantiebestemming passen: Nieuw-Zeeland is anders, gevarieerd en vooral authentiek.

De campagne laat reizigers zien die op zoek zijn naar de ultieme vakantie-ervaring, Nieuw-Zeeland is daarvoor de aangewezen plek. Met deze wereldwijde campagne stapt Tourism New Zealand (TNZ) voor het eerst af van de gebruikelijke regionale campagnes.

De campagne is in de eerste plaats bedoeld als een nieuwe `global branding', die TNZ voortaan gebruikt bij al haar activiteiten. Ook in Nederland is inmiddels de nieuwe identiteit geïntroduceerd.

Vernieuwde internetsites

De `100% puur'-boodschap is op zichzelf al een reis langs de ongeëvenaarde Nieuwzeelandse attracties. Per thema wordt de tekstuele boodschap ondersteund met indrukwekkende beelden en muziek van Nieuwzeelandse bodem.

Tegelijkertijd is de consumenten-internetsite www.purenz.com aangepast. Speciaal voor de reisbranche en de media is de site www.tourisminfo.govt.nz gelanceerd.

Noot aan de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Lankhorst Public Relations
Wilma Lankhorst / Kirsten van Huet
Postbus 31408

6503 CK NIJMEGEN

T. 024 - 3501717
F. 024 - 3501818
E. wilma@lankhorstpr.nl / kirsten@lankhorstpr.nl

Deel: ' Record aantal Nederlanders bezoekt Nieuw Zeeland '




Lees ook